عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، برگزاری جشنواره تئاتر کودک را به منظور جلب توجه به حوزه کودک و نوجوان مفید دانست و تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان را باید به عنوان یک جریان و بستر دائمی دنبال کرد.

پایگاه خبری تئاتر: با پیشنهاد استانداری همدان و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده قرار است تماشاخانه سیار که از سوی ستاد مرکزی و با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر آماده شده است در شهرهای فامنین، بهار، ولیعصر (دیري)، جورقان، نهاوند، مهاجران و مریانج از 14 تا 20 مهر ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای برنامه بپردازند.

 

پیام دبیر جشنواره تئاتر کودک همدان به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

پیام دهکردی دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان پیام داد.

به گزارش سایت خبری تئاتر متن این پیام بدین شرح است:

"جناب آقای مسعود شاهی

دبیر محترم  بیست و هشتمین جشنواره ی بین المللی فیلم کودک و نوجوان

 از گذشته تا کنون، همواره درخشان ترین و ارزشمندترین  تصاویر را در قاب ها قرار داده ایم.

از چهره ی چروک خورده ی پدربزرگ گرفته تا لبخند دلنشین کودکان و کودکی هایمان.

امروز اما مجالی ست تا با نمایش تصاویر درخشان از قاب دوربین یا قاب صحنه،  لبخند کودکی را به تماشا بنشینیم ...

برای امید به داشتن نخبگان فردا، بی شک داشتن فیلم فاخر و تئاتر فاخر برای این  نسل تازه، یکی از هزاران قدم است...

شادباش و خداقوت...

مسئولان فرهنگی باید امکانات را با اولویت ویژه به حوزه کودکان اختصاص دهند

 جمشید جعفرپور با ابراز تاسف از اینکه تئاتر کودک در کشور مورد غفلت واقع شده است، گفت: متاسفانه چیزی به عنوان تئاتر کودک با آن تاثیرگذاری های خاص و موردنظر در صحنه های کنونی نمایش کشور دیده نمی شود و فقط گاه در حوزه سینما شاهد آثاری هستیم که به صورت موفق به این موضوع پرداخته است.

وی ادامه داد: اگر دستگاههای متولی، بخش تئاتر کودک را به عنوان یک حوزه مهم و بنیادی مورد توجه قرار دهند و در حد مقدورات برای آنها امکانات و پشتیبانی های لازم فراهم سازند، موضوع کودک و نوجوان جزو بخشهای مهم تئاتری خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع بودجه در این بخش، تصریح کرد: البته دشواری های بودجه ای در این بخش وجود دارد اما به دلیل اهمیت مخاطبان آن، مسئولان باید امکانات و منابع محدود را با اولویت و به صورت ویژه به این بخش اختصاص دهند.

این نماینده مجلس برگزاری جشنواره تئاتر کودک را به منظور جلب توجه به این حوزه مفید دانست و افزود: مساله تئاتر کودک و نوجوان را باید به عنوان یک جریان و بستر دائمی – نه فقط در کلانشهرها و پایتخت، بلکه در دورترین نقاط و شهرستانها- دنبال کرد زیرا کودکان از این طریق با مسائل فرهنگی محیط و مناطق خودشان نیز بیشتر آشنا می شوند و چنین کاری به تقویت هویت ملی هم کمک می کند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.