جشنواره فیلم تورنتو با اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در این جشنواره از «قهرمان» اصغر فرهادی نیز به عنوان یکی از فیلم‌های ۲۰۲۱ خود نام برد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در بخش «رخدادهای ویژه» امسال فستیوال فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.

این فیلم درام ۱۲۷ دقیقه‌ای در این بخش تنها نخواهد بود و کنار «مموریا» ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول، «اسپنسر» ساخته پابلو لارین و همچنین نخستین نمایش ویژه آی‌مکس از فیلم «تل‌ماسه» ساخته دنیس ویلنوو برای مخاطبان پخش می‌شود.

فیلم‌های فرهادی، لارین و ویراستاکول همگی به عنوان شانس‌های بزرگ دریافت جایزه در مراسم امسال به حساب می‌آیند و به احتمال زیاد مورد توجه بیشتر مخاطبان قرار خواهند گرفت. ریز احمد بازیگر رییس هیات داوران مراسم امسال خواهد بود.

ده‌ها فیلم دیگر از کشورهای مختلف در بخش‌های فستیوال فیلم تورنتو امسال به نمایش درمی‌آیند. از جمله آن‌ها می‌توان از «پرندگان مست» ساخته کانادا، «سالن هدا» ساخته مشترک فلسطین، مصر، هلند و قطر، و همچنین «خانم خوب» ساخته آفریقای جنوبی نام برد.

فستیوال تورنتو امسال از روز نهم سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند و تا هجدهم این ماه ادامه خواهد داشت. بخشی از فستیوال امسال حضوری برگزار خواهد شد اما این در عین حال به معنی اعمال قوانین سفت‌وسخت بهداشتی خواهد بود.

برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که تمام ستارگان و شرکت‌کنندگان باید در مراسم از ماسک استفاده کنند و فقط در زمانی که روی فرش قرمز و صحنه هستند می‌توانند ماسک خود را دربیاورند.

فستیوال همچنین برای ورود از تمام افراد اثبات واکسیناسیون می‌خواهد. در نهایت تمام چهره‌هایی که وارد کانادا می‌شوند باید ظرف ۷۲ ساعت پس از رسیدن خود تست پی‌سی‌آر انجام دهند و این پروسه را تا زمان رفتن خود هر ۴۸ ساعت تکرار کنند.