جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۲۱ با اهدای جایزه اصلی خود به فیلم «آزادی بزرگ» برندگان این دوره را شناخت.

پایگاه خبری تئاتر: «آزادی بزرگ» محصولی از اتریش و آلمان ساخته سباستین مایسه جایزه قلب سارایوو برای بهترین فیلم بلند داستانی را از آن خود کرد.

بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم سارایوو در مراسم اختتامیه خود که شب پیش برگزار شد جایزه بهترین کارگردانی را به میلیچا توموویچ کارگردان صرب برای ساخت فیلم «سلت‌ها» اهدا کرد.

مستند کوتاه «عموی من تودور» ساخته اولگا لوکوونیکوا نیز به عنوان برنده فیلم اروپایی انتخاب شد.

جایزه بهترین بازیگر زن نصیب فلاکا لطیفی، ارا بالای، اوراته شبانی برای فیلم «تپه‌هایی که شیرها می‌غرند» از کوزوو و فرانسه ساخته لونا بایرامی رسید و جایزه قلب سارایوو برای بهترین بازیگر مرد هم به گئورگ فریدریش برای «آزادی بزرگ» اهدا شد.

قلب سارایوو برای بهترین مستند هم نصیب «چشم‌انداز مقاومت» محصول مشترک صربستان، آلمان و فرانسه ساخته مارتا پوپیوودا شد و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «در جستجوی اسب‌ها» ساخته استفن پولوویچ محصول هلند، فرانسه، بوسنی و هرزگوین اهدا شد.

تقدیر ویژه داوری هم از فیلم «همان رویا» ساخته ولاد پتری از رومانی رسید و جایزه حقوق بشر هم به «بچه‌های وحشتناک» ساخته احمت نکدت چوپور از ترکیه، آلمان و فرانسه رسید.

در بخش تلویزیونی نیز سریال «خانواده» به عنوان بهترین سریال درام و «بهترین خاطرات پریکا» به عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شدند.

امسال در مجموع ۴۷ فیلم در بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند داستانی، مستند، فیلم کوتاه و فیلم‌های دانشجویی شرکت کرده بودند.