گروه نمایش «پاپیون» با اجرای نمایش «صندلی ها» به کارگردانی حسین رحیمی توانست در جشنواره تئاتر «کوفار» که در کشور بلاروس برگزار شد، جایزه بزرگ جشنواره و جایزه اول بازیگر زن را دریافت کند.

پایگاه خبری تئاتر: گروه نمایش «پاپیون» به کارگردانی حسین رحیمی توانست در جشنواره تئاتر «کوفار» در کشور بلاروس جایزه بزرگ جشنواره و جایزه اول بازیگر زن را دریافت کند.

در جشنواره «کوفار» که هر ساله از 22 تا 27 سپتامبر (31 شهریور تا 5 مهرماه) در شهر مینسک پایتخت کشور بلاروس برگزار می شود، گروه های مختلف تئاتری از قاره های مختلف دنیا شرکت می کنند. در این دوره نیز گروه نمایش «پاپیون» از ایران تنها گروهی بود که با بازیگران کم توان ذهنی در این فستیوال شرکت کرده و نمایش «صندلی ها» نوشته اوژن یونسکو را به صحنه برده بود.

در این اثر نمایشی شنو قادری، مهران قندهاری و رامین جهانگیری حضور داشتند. این گروه که شامل یک بازیگر سندرم داون و 2 بازیگر ناشنوا و فلج مغزی است با شعار «جهان بدون جنگ» و «خلیج همیشه فارس» وارد این جشنواره شدند و با اجرای تاثیرگذار خود فضای جشنواره را تحت تاثیر قرار دادند.

در اختتامیه این جشنواره جایزه بزرگ، جشنواره به گروه «پاپیون» تعلق گرفت و شنو قادری بازیگر کم‌توان ذهنی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را از آن خود کرد.

سایر عوامل این گروه عبارتند از: مدیر گروه و برنامه ریز: تهمینه رستمی، دستیار کارگردان: غزاله جزایری، مشاور روانشناس: مولود ابراهیمی، سعید حسنلو: طراح صحنه، مدیر روابط بین الملل: بهناز سیفی حقیقت، منشی صحنه: مهسا محمدیان، عکس: فهیمه حکمت اندیش، طراح و اجرای گریم: امیر جمشیدی خیابانی، طراح پوستر بروشور: علیرضا الهی.