حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان باید از طریق وزارتخانه تامین شود ابراز امیدواری کرد که هزینه ها در طول روزهای برگزاری و یا کمی بعد از پایان جشنواره پرداخت شود.

پایگاه خبری تئاتر: حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که ظهر امروز دوشنبه 14 مهرماه برگزار شد درباره پرداخت بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توضیح داد: بودجه امسال اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است بنابراین با در نظر گرفتن نرخ تورم و بدهی هایی که از گذشته داشته ایم، بودجه ای که در اختیار جشنواره تئاتر کودک قرار می گیرد اندازه سال گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال نیز با حضور پیام دهکردی جلسه برآورد بودجه برای جشنواره تئاتر کودک و همدان برگزار کردیم و بر این نکته توافق شد که کل بودجه مورد نظر را به این جشنواره تزریق کنیم اما از آنجا که تامین بودجه باید از طرف وزارتخانه صورت گیرد هنوز مبلغی در این‌باره در اختیار ما قرار نگرفته است.

طاهری با اشاره به اینکه تلاش می کند عَرق بچه های تئاتر کودک و نوجوان خشک نشده، بودجه مور نظر را به آنها پرداخت کند، یادآور شد: تا امروز که هفت ماه از سال جدید گذشته، تنها نزدیک به 30 درصد از بودجه در اختیار ما قرار گرفته است در حالی که باید تا به حال نزدیک به 50 درصد از بودجه در اختیار ما قرار می گرفت.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: متاسفانه با این بودجه اندک و بدهی های معوقه امکان پرداخت بودجه به جشنواره تئاتر عروسکی از طرف ما مقدور نیست و باید این هزینه ها از طرف وزارت خانه تامین شود. در نهایت همه تلاشمان را می کنیم که بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان همزمان با برگزاری آن و یا اندکی بعد از پایان جشنواره پرداخت شود