پیام دهکردی، دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره از اشتیاقش برای یادگیری، مداومتش در تدریس و اهمیت کودکی صحبت کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  پیام دهکردی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که سه‌شنبه 15 مهرماه در مجتمع ورزشی ابن سینای همدان برگزار شد، ضمن آرزوی صلح برای جهانیان، پیامی را رو به مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال این جشنواره خواند.

دبیر جشنواره سخنانش را این گونه آغاز کرد: سلام به خرد، سلام به صلح، سلام سلام به عشق و سلام به کودکی. کودکان، نوجوانان و میهمانان به آئین گشایش 21امین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان خوش آمدید.

پیام دهکردی ادامه داد: امروز نه به عنوان دبیر جشنواره بلکه به عنوان یک مدرس تئاتر که تا پیش از پذیرش دبیری جشنواره یک روز هم بدون تدریس نداشته‌ام، سخن می‌گویم. از روزهای آغازین شروع به کارم در تهران تا امروز، حتی یک روز بدون یادگیری نداشته‌ام.

او تاکید کرد: یادگیری نکات تلخ و شیرینی که البته تلخی‌هایش بیشتر بوده است، و حالا پس از جشنواره با دقت بیشتری در کلاس‌هایم مبحث کودکی را که بخش مهم مبحث آموزش من است، تدریس خواهم کرد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان، صحبت‌هایش را این گونه به پایان برد: فقدان کودکی در وجود هنرمندان، هنر را از اصلش جدا می‌کند. بیایید به کودک درونمان اجازه بدهیم در ما برخیزد و حرکت کند. امیدوارم همه ما به کودکانمان اجازه کودکی کردن بدهیم.