نصرالله قادری با اشاره به اعلام مدیریت تئاتر مبنی بر نبود بودجه در سال جاری، تصریح کرد: چون بلد نیستم نمایش بفروش اجرا کنم و در عین حال از بودجه تئاتر هم خبری نیست، فعلا نمی‌توانم نمایشی را تولید و اجرا کنم.

پایگاه خبری تئاتر:  قادری که بعد از اجرای نمایش «کشتار خاموش» در سال 90 در مجموعه تئاتر شهر اثری را تولید و اجرا نکرده است، درباره وضعیت اجرای نمایشی جدید با کارگردانی خود گفت: متأسفانه به دلیل اینکه بودجه‌ای برای تئاتر وجود ندارد، فرصت تولید و اجرای نمایش به من داده نشده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: من بلد نیستم نمایش بفروش اجرا کنم، راه‌های بالا بردن فروش گیشه بلیت را هم نمی‌شناسم و در عین حال از بودجه تئاتر هم خبری نیست در نتیجه فعلا نمی‌توانم نمایشی را تولید و اجرا کنم.

وی ادامه داد: البته بسیار مشتاق هستم که نمایشی جدید را روی صحنه ببرم ولی به دلیل اینکه راه بفروش بودن نمایش را بلد نیستم، باید از صحنه تئاتر دور بمانم.

قادری درباره اینکه آیا نمایشنامه‌ای را برای اجرا پیشنهاد داده است یا نه؟ یادآور شد: چون در دوره قبل هر متنی که برای اجرا پیشنهاد دادم، ممیزی شد در دوره جدید متن و نمایشنامه‌ای را برای اجرا پیشنهاد ندادم. این بار پیگیر وضعیت نوبت اجرا بودم که گفته شد برای تئاتر بودجه‌ای در اختیار نیست.

نویسنده و کارگردان نمایش‌هایی چون «کوچه عاشقی» و «هرا» از انتشار مجموعه نمایشنامه خود با نام «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل 7 نمایشنامه توسط نشر «نیستان» منتشر شده است. همچنین رمان «تنهاترین عاشق عاشق‌ترین تنها» را که درباره زندگی ابوذر غفاری نوشتم نیز توسط انتشارات «نیستان» وارد بازار کتاب شد.

نصرالله قادری پیش از این نویسندگی و کارگردانی آثار متعددی از جمله «هنگامه‌ای که آسمان شکافت»، «سرگذشت عجیب و باورنکردنی بر دار شدن سنساره»، «آیین فاطیما» و «امشب باید بمیرم» را در کارنامه کاری خود دارد.


منبع: خبرگزاری مهر