با توجه به عدم پخش جوایز گلدن گلوب از شبکه NBC، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در پی یافتن راهی برای برگزاری این جوایز است.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب امسال در حالی قرار است برگزار شود که با توجه به عدم پخش این جوایز از سوی شبکه NBC، هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه برپایی این جوایز ارائه نشده است.

نامه‌ای که چند روز پیش از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود درباره قوانین امسال این جوایز به استودیوها ارسال شده، ظاهرا تنها بر شاخه‌های بازیگری تاکید داشته و مشخص نیست آیا جوایز گلدن گلوب امسال در شاخه‌هایی چون بهترین کارگردانی یا موسیقی نیز برگزار خواهد شد یا خیر.

«متئ بلونی» روزنامه‌نگار مجله «Puck» پیش‌بینی کرده جوایز گلدن گلوب امسال همانند سال ۲۰۰۸ که با اعتصاب نویسندگان همراه شده بود به صورت یک نشست خبری برگزار شود.

پس از مجموعه‌ای انتقادها به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب به دلیل نبود تنوع نژادی در این نهاد، شبکه NBC در ماه می اعلام کرد این جوایز را بایکوت خواهد کرد و در سال ۲۰۲۲ آن را پخش نخواهد کرد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پس از افزایش انتقادها دست به اصلاحاتی زد و ۲۱ عضو جدید که ۲۹ درصد از آن خبرنگاران سیاه پوست بودند را به جمع خود اضافه کرد. پیش از این حتی یک روزنامه نگار سیاه پوست نیز جزو اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نبود.

شبکه NBC در بیانیه‌ای اعلام کرده تغییرات با این حجم در جوایز گلدن گلوب زمان‌بر خواهد بود و انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برای این کار نیاز به زمان دارد، به همین دلیل NBC این جوایز را در سال ۲۰۲۲ پخش نخواهد کرد و در صورت ایجاد تغییرات امیدواریم در ژانویه ۲۰۲۳ بار دیگر میزبان پخش این جوایز باشیم.