بنای تئاتر شهر تهران در سال 1384 به عنوان میراث ملی کشور به ثبت رسید که طبق قانون، هرگونه ساخت و ساز و تجاوز به آن بدون تأیید میراث فرهنگی، خلاف است؛ اما معاونت سازمان میراث فرهنگی استان تهران تا دو هفته پس از آغاز تعمیرات این مجموعه، از این موضوع خبر نداشته است!

پایگاه خبری تئاتر:  سپیده سیروس‌نیا درباره حضور نداشتن نماینده سازمان میراث فرهنگی در جلسات تعمیر ساختمان تئاتر شهر به خبرنگار بخش میراث فرهنگی ایسنا گفت: ما اصلا از تعمیرات مجموعه خبر نداشته‌ایم و به ما اعلام نکرده بودند که قصد تعمیرات دارند تا نماینده‌مان را برای نظارت معرفی کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: این موضوع را از مدیر مجموعه تئاتر شهر پیگیری کردم و خانم مقتدی گفته‌اند که تنها در حال تغییرات جزئی در این زمینه هستند و تا کنون هیچ تغییراتی در مجموعه صورت نگرفته است. قرار شده نامه‌ای تنظیم شود تا نماینده میراث فرهنگی برای نظارت معرفی شود.

این در حالی است که مهندس مسعود معمار - مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد - نیز خبر داده که چهار سالن مجموعه تئاتر شهر به دو سالن اجرا و سه سالن تمرین تبدیل می‌شود.

سیروس‌نیا همچنین درباره معرفی نماینده میراث برای نظارت بر تعمیرات مجموعه تئاتر شهر گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی را به عنوان نماینده معرفی کنیم، اما امکان دارد که خودم به عنوان نماینده در جلسات تصمیم‌گیری برای ایجاد تغییر در مجموعه شرکت کنم.

 پیش از این مجموعه تئاتر شهر یک‌بار در سال 1386 تعمیر شد، اما این تعمیرات به هیچ وجه مورد رضایت هنرمندان این مجموعه قرار نگرفت و نه تنها مشکلات فنی آن حل نشد، که مشکلات دیگری نیز به مجموعه اضافه کرد.