نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید بهزیستی با تلاش هنرمندان تئاتر و حمایت سازمان بهزیستی کشور صبح امروز افتتاح شد.

پایگاه خبری تئاتر: این جشنواره با نمایش "طا،لام،الف،قاف" به کارگردانی سیروس همتی، افتتاح می‌شود. در این جشنواره ۱۷۴ اثر تئاترخیابانی و ۱۸ اثر شورایی از ۲۸ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیات انتخاب در نهایت از مجموع نمایش‌های متقاضی 22 نمایش را برای این جشنواره انتخاب کرد که در دو بخش خیابانی و شورایی این آثار اجرا خواهند داشت.

در نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سازمان بهزیستی سه اثر ویژه توسط اساتید تئاتر به سفارش این جشنواره تولید شده‌اند. این آثار توسط دکتر قطب‌الدین صادقی با نمایش "اصل ۲۱" و دکتر رحمت امینی با نمایش "ویلچر" و سیروس همتی با نمایش "طا،لام،الف،قاف" اجرا خواهند شد.

گفتنی‌است که از صبح امروز شنبه (نوزدهم مهرماه) ۲۳ منطقه از تهران شاهد یازده نمایش خیابانی با موضوعات جامعه هدف سازمان بهزیستی خواهند بود.

بر اساس این گزارش، محوطه های برج آزادی، کاخ گلستان، سبزه میدان، کاخ نیاوران، پارک شهر، پارک بعثت، تئاترشهر، خانه هنرمندان، برج میلاد، حوزه هنری، پارک ملت،پارک لاله، پارک ساعی، بوستان قائم و ولایت و همچنین فرهنگسراهای اشراق، اندیشه و شفق، کانون اصلاح و تربیت و شیرخوارگاه آمنه، مکان های اجرای جشنواره تئاتر خیابانی هستند.

برگزاری جشنواره طلوع امید، باعث همیاری مردم در مسائل اجتماعی می‌شود

 سید علی طاهری معتقد است: اجرای نمایش‌هایی با موضوع اجتماعی در قالب جشنواره هنری در آگاهی بخشی مخاطبان تاثیرگذار است و می‌تواند عموم مردم را برای همیاری به این افراد، تشویق کند.

علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قطعاً بهره‌گیری از ابزا‌رهای جذب، چون شیوه‌های هنری در آشنایی مردم با مسائل کودکان بهزیستی و مشکلات کشور اثرگذار است.

وی در سخنانش تشریح کرد: مردم با تماشای آثار جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی، همکاری با نهادهای خیریه‌ای چون بهزیستی را می‌آموزند و با درک نیاز افراد آسیب‌پذیر، به کمک ضعیف‌ترین اقشار جامعه می‌آیند.

طاهری همچنین درخصوص ضرورت تداوم برپایی جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی در سال‌های آتی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری که دولت دارد اگر درکارهای این‌چنینی از حضور مردم و خیرین بهره ببریم می توانیم بسیاری از مسائل را راحت‌تر حل کنیم، بنابراین استمرار چنین جشنواره‌هایی ضرورت خواهد داشت.

وی در پایان، تأکید کرد: توجه به مسائل اجتماعی در قالب جشنواره‌های نمایشی، تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت و برپایی جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی با نگاه ویژه اجتماعی که دارد می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی "طلوع امید بهزیستی" از نوزدهم تا بیست و سوم مهر ماه در شهر تهران برگزار می شود.