لئوناردو دی کاپریو نقش مردی را بازی می کند که باعث مرگ ۹۰۹ نفر در یک روز شد.

پایگاه خبری تئاتر: لئوناردو دی‌کاپریو تا به حال در مسیر حرفه‌ای کاری خود نقش چهره‌های واقعی بسیاری را ایفا کرده؛ از فرنک ابگنیل خلافکار در «اگه می‌تونی منو بگیر» گرفته تا جی ادگار هوور سیاستمدار در «جی ادگار» تا دلال فاسد جوردن بفلورد در «گرگ وال استریت».

حالا این بازیگر ۴۶ ساله برنده جایزه اسکار می‌خواهد یک نام شناخته‌شده و البته بحث‌برانگیز دیگر را به آن لیست اضافه کند و آن فرد جیم جونز رهبر یک فرقه مذهبی افراطی در آمریکاست.

پروژه‌ای که داستان جونز را به تصویر می‌کشد توسط اسکات رزنبرگ از مجموعه‌های «ونوم» و «جومانجی» نوشته شده و استودیوی ام‌جی‌ام آن را خریداری کرده است. دی‌کاپریو در کنار جنیفر دیویسون از طریق شرکت خودشان یعنی ایپین وی مسئولیت تهیه‌کنندگی را هم بر عهده خواهد داشت.

به عنوان رهبر گروهی مذهبی که با نام «معبد مردم» شناخته می‌شد، جونز مسئول یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای مرگ دست جمعی در تاریخ است. روز هجدهم نوامبر سال ۱۹۷۸ او یک خودکشی دسته‌جمعی را سازمان‌دهی کرد که منجر به مرگ ۹۰۹ نفر در جونزتاون شد.

خیلی از پیروان جونز به خاطر جذبه و قابلیت ظاهری‌اش برای شفابخشی و تقویت اعتقادات مردم او را دوست داشتند اما خیلی‌ها هم گفته بودند او پارانوید بود و پیروان خود را آزار می‌داد.

داستان او الهام‌بخش تهیه کتاب‌ها، مستندها و پخش‌های ویژه تلویزیونی بسیاری شده که از جدیدترین آن‌ها می‌توان از مستند سال ۲۰۱۸ «حقیقت و دروغ‌ها: جونزتاون، بهشت گمشده» نام برد که در چهلمین سالگرد این تراژدی منتشر شد.

از دیگر پروژه‌های جدید دی‌کاپریو می‌توان از «به بالا نگاه نکن» ساخته آدام مک‌کی برای نت‌فلیکس نام برد که در آن کنار جنیفر لارنس نقش‌آفرینی می‌کند. او همچنین اخیراً کار فیلمبرداری «قاتلان فلاور مون» را کنار رابرت دنیرو تمام کرد و در این فیلم یک بار دیگر با مارتین اسکورسیزی همکار شد.