چیمنا اسکواراویلا، مادر زرافه کوچک در یکی از نمایش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: من فکر می‌کنم بچه‌ها در ایران خیلی شاد هستند. من بچه‌های کشورهای مختلف را دیده‌ام. بچه‌های زیادی بودند که از زرافه‌ها می‌ترسیدند. ولی اینجا بچه‌ها نمی‌ترسند. به‌شان دست می‌زنند، می‌خندند و باهاشان بازی می‌کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان میزبان چهار گروه خارجی از سه کشور بود. یکی از این گروه‌ها نمایش خیابانی «زرافه‌« را به جشنواره آورده بودند.

سه زرافه اسپانیایی در مراسم افتتاحیه شرکت کردند و بعد 4 اجرا در روزهای جشنواره داشتند به این صورت که از مقابل مجتمع فرهنگی شهید آوینی به سمت پارک مردم (لونا پارک) می‌رفتند و با مردم و بچه‌ها بازی می‌کردند.

چیمنا اسکواراویلا یکی از اعضای گروه سه نفره اسپانیایی بود که عروسک تن‌پوش زرافه مادر را به تن می‌کرد.

او که کلمبیایی است و 35 سال پیش کارش را با یک گروه تئاتر زنان آغاز کرده، حالا انستیتوی تئاتر زنان را در بارسلونا دارد و به اجرای تئاترهایی با موضوع زنان و تجارب مختلف زنانه می‌پردازد. چیمنا این روزها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نقش زرافه را در یک نمایش خیابانی برعهده دارد. او درباره تجربه حضورش در جشنواره همدان گفت: من فکر می‌کنم جشنواره خیلی جالبی بود چون تعداد زیادی گروه‌های مختلف از کشورهای مختلف حضور داشتند و فرصت خوبی بود برای این که کارهای همدیگر را ببینیم.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم بچه‌ها در ایران خیلی شاد هستند. من بچه‌های کشورهای مختلف را دیده‌ام. بچه‌های زیادی بودند که از زرافه‌ها می‌ترسیدند. ولی اینجا بچه‌ها نمی‌ترسند. خیلی شاد و آرام به نظر می‌آیند. به زرافه‌ها نزدیک می‌شدند. آن‌ها را هل می‌دادند و هیچ ترسی نداشتند.

اسکواراویلا با تاکید بر این که نمایششان با هدف آشنایی و آشتی کودکان با حیوانات اجرا می‌شود، گفت: من مادر زرافه کوچک هستم. ما داستان خاصی نداشتیم می‌خواستیم داستان را در اجرا بسازیم. برای من تجربه بسیار خوبی بود. من الان 50 ساله‌ام ولی وقتی در قالب زرافه‌ها با بچه‌ها بازی می‌کنم، حس کودکی و شادی دارم.