مدیر مجموعه‌ی تئاتر شهر توضیح‌هاتی را درباره‌ی جزییات حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر شهر داد و گفت: وزیر ارشاد بر انجام تعمیرات و بازسازی تئاتر شهر تا پیش از برگزاری جشنواره‌ی تئاتر فجر تأکید کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  پریسا مقتدی - مدیر مجموعه‌ی تئاتر شهر -  درباره‌ی بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه‌ی تئاتر شهر، گفت: مدتی بود از وزیر ارشاد تقاضا داشتیم که از تئاتر شهر بازدیدی داشته باشد تا این‌که بازسازی و شروع تعمیرات، بهانه‌ی خوبی بود تا او در مجموعه‌ی تئاتر شهر حضور و از روند انجام بازسازی اطلاع یابد.

او افزود: در این بازدید، علی مرادخانی - معاون هنری وزیر ارشاد‌ -، حسین طاهری - مدیر اداره‌ی هنرهای نمایشی - و ایرج راد از طرف خانه‌ی تئاتر و از طرف مجموعه‌ی تئاتر شهر خود من همراه شورای هنری مجموعه و همچنین رییس انجمن نمایش حضور داشتند.

مقتدی تصریح کرد: در این جلسه، وزیر ارشاد از روند بازسازی مطلع شد و مهندس معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی‌، توضیحاتی را درباره‌ی روند کار به وزیر ارشاد ارائه داد. مهندس معمار عنوان کرد که منابع مالی این پروژه آماده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قرار است که طبق زمان‌بندی سه‌ماه پروژه بازسازی تئاتر شهر تحویل داده شود و آقای وزیر هم بر انجام تعمیرات در همین زمان‌بندی تأکید کرد تا پیش از برگزاری جشنواره‌ی تئاتر فجر پروژه به پایان برسد.

وی اضافه کرد: آقای راد از طرف خانه تئاتر به دغدغه‌های دیگری مانند کم شدن سالن‌ها مجموعه اشاره کرد و وزیر و معاونت هنری بر ایجاد فضای ایمنی سالن‌ها تأکید داشتند. این‌که این مجموعه‌ی تئاتری از ابتدا برای این تعداد سالن ساخته نشده است و در طول 40 سالی که از عمر این مجموعه می‌گذرد، تئاتر شهر دچار فرسودگی و استهلاک شده است که این اتفاق باعث شده شرایط سختی بر آن وارد شود.

مدیر تئاتر شهر ادامه داد: با این حال، معاونت هنری قول داد که به‌زودی در جلسه‌ای که با حضور متخصصان از جمله آقای مصدق - مشاور پروژه -، نماینده‌ی خانه‌ی تئاتر‌، نماینده‌ی دفتر طرح‌های عمرانی‌ و همچنین شورای هنری تئاتر شهر برگزار می‌شود، نسبت به این مسأله تصمیم‌گیری شود و درباره‌ی معایب و محاسن سالن‌های نمایشی تئاتر شهر چه در حوزه‌ی کم شدن و چه در حوزه‌ی ادامه‌ی فعالیت‌شان صحبت شود و نهایتا خروجی کار براساس تصمیم اصلحی که در این جلسه گرفته ‌می‌شود به اطلاع عموم رسانده شود.

وی تاکید کرد: هنوز تصمیمی درباره‌ی کم شدن سالن‌ها گرفته نشده و این موضوع هنوز در یک ایده است؛ اما با این وجود، بحث ایمنی این سالن‌ها همواره به‌عنوان دغدغه هنرمندان و مسوولان هنری وجود داشته است.

مقتدی اضافه کرد: وزیر با حضورش قصد داشت که دغدغه‌هایی را که نسبت به تئاتر شهر وجود دارد، از نزدیک ببیند و حضورش این دلگرمی را برای ما داشت که او با حساسیت و دغدغه‌مندی، پیگیر مراحل پیشرفت پرو‌ژه‌ی تئاتر شهر است.