مستند انیمیشن «بگریز» در پانزدهمین دوره جوایز «چشم سینما» با ۷ نامزدی در صدر نامزدهای این دوره قرار دارد؛ اثری که به موضوع مهاجرت می پردازد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم مستند انیمیشن «بگریز» درباره داستان زندگی یک پناهجوی افغان در صدر نامزدهای دریافت جوایز «چشم سینما» قرار دارد که به تجلیل از بهترین‌های فیلمسازی غیرداستانی می‌پردازد.

این فیلم یوناس پوهر راسموسن کارگردان هلندی توانسته هفت نامزدی در پانزدهمین دوره از این جوایز سالانه کسب کند که شامل نامزدی دریافت جایزه بهترین فیلم هم می‌شود.

دیگر بخش‌هایی که این فیلم در آن نامزد شده بهترین کارگردانی، بهترین تهیه، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صدا، بهترین طراحی گرافیک و انیمیشن و همچنین جایزه انتخاب مخاطبان هستند.

فیلم «تابستان روح» ساخته امیر تامپسون ملقب به کوئست‌لاو بعد از «بگریز» موفق‌ترین فیلم بوده و توانسته شش نامزدی از جمله نامزدی دریافت جایزه بهترین فیلم را کسب کند.

«صعود» ساخته جسیکا کینگدون، «فایا دایی» ساخته جسیکا بشیر، «نجات» ساخته چای واسارهلی و جیمی چین و «ولوت آندرگراوند» ساخته تاد هینز دیگر فیلم‌های غیرداستانی هستند که در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

پس از «بگریز» و «تابستان روح»، فیلم تاد هینز توانسته با چهار نامزدی دریافت جوایز، بیشترین تعداد نامزدی‌ها را کسب کند.

شبکه اچ‌بی‌او با ۱۶ نامزدی از این حیث بالاتر از بقیه پخش‌کنندگان قرار گرفته است. جیمی چین کارگردان «نجات» که تا به حال موفق به کسب پنج جایزه چشم سینما شده و از این نظر رکورددار است، امسال ۲ نامزدی دیگر کسب کرده است.

کوئست‌لاو، بشیر و کینگدون امسال بیشترین تعداد نامزدی‌های فردی را کسب کردند و هر یک نامزد دریافت چهار جایزه هستند.

ظرف پنج سال گذشته، ۹۶ درصد از تمام فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند جوایز اسکار شده‌اند در جوایز چشم سینما هم نامزد شده بودند.

مراسم این جوایز روز پنج‌شنبه سیزدهم ژانویه در موزه تصاویر متحرک نیویورک واقع در محله کویینز برگزار می‌شود.