کارگردان فیلم «ظهور سیاره میمون ها» فیلم اکشن «جنگجوی صحرا» را در عربستان سعودی می‌سازد.

پایگاه خبری تئاتر: روپرت وایت کارگردان بریتانیایی فیلم «ظهور سیاره میمون ها» قصد دارد فیلم اکشن «جنگجوی صحرا» با حضور مجموعه بازیگران بین‌المللی از جمله بن کینگزلی و آنتونی مکی از «کاپیتان آمریکا» را در عربستان سعودی بسازد.

ام‌بی‌سی استودیوز که بازوی تهیه شرکت ام‌بی‌سی گروپ است، با جرمی بولت تهیه‌کننده آمریکایی «رزیدنت اویل» همراه شده تا یک فیلم حماسی تاریخی با بودجه‌ای عظیم بسازد که داستان آن در قرن هفتم به وقوع می‌پیوندد.

کار فیلمبرداری پروژه از ماه سپتامبر در شهر آینده‌گرایی آغاز شد که در حال حاضر دارد در استان تبوک واقع در شمال غرب عربستان سعودی ساخته می‌شود. این فیلم به عنوان نخستین بلاکباستر عظیم عربستان و همچنین بزرگ‌ترین پروژه ام‌بی‌سی تا به حال به حساب می‌آید. انتظار می‌رود فیلمبرداری آن تا سه ماه آینده ادامه داشته باشد.

به غیر از بن کینگزلی و آنتونی مکی، از دیگر بازیگران پروژه می‌توان از آیشا هارت، شارلتو کوپلی و غسن مسعود نام برد.

زینب ابوالسماح مدیرکل بخش سعودی ام‌بی‌سی در بیانیه‌ای گفت که «جنگجوی صحرا» نمایانگر این است که این کشور می‌خواهد محتوای درجه یک برای مخاطبان جهانی تولید کند.

داستان فیلم در زمانی به وقوع می‌پیوندد که عربستان از قبیله‌های رقیب تشکیل شده بود که مدام در جنگ بودند. امپراتور کسری (با بازی کینگزلی) فردی بسیار بی‌رحم است و جنگی عظیم سر یک شاهزاده راه می‌اندازد.

قتل بی‌رحمانه جمال خاشقچی خبرنگار در سال ۲۰۱۸ و ارتباط مستقیم محمد بن سلمان با آن باعث شد شرکت شرکت‌های رسانه‌ای آمریکا و کشورهای دیگر از عربستان عقب‌نشینی کنند. اما حالا به نظر می‌رسد هالیوود دوباره دارد به آرامی بازمی‌گردد.

فیلم اکشن تریلر «قندهار» با نقش‌آفرینی جرارد باتلر و کارگردانی ریک رومن وا هم قرار است فیلمبرداری خود را از اواسط نوامبر در عربستان آغاز کند.