تئاتر خیابانی برای ارتباط بیشتر با مخاطب باید با زبانی قابل فهم و در یک فضای متفاوت با مردم ارتباط برقرار کند.

پایگاه خبری تئاتر: همزمان با سومین روز برگزاری (بیست و یکم مهر ماه) این جشنواره، شیرین بزرگمهر مدرس دانشگاه کارگاه آموزشی"مقدمه ای برتئاتر خیابانی و انواع دیگر تئاتر بیرونی " را با حضور جمعی از علاقمندان و شرکت کنندگان این جشنواره در سازمان فرهنگی هنری بهزیستی برگزار کرد.

براساس این گزارش؛ شرین بزرگمهر در ابتدای این جلسه گفت: تاکنون از تئاتر خیابانی برداشت های مختلفی صورت گرفته است اما شروع تئاتر خیابانی همزمان بود با جنبش های مدرن در اروپا بدین شکل که نقاشان و مجسمه سازانی که آثارشان در گالری ها و فضای بسته مورد بازدید قرار نمی گرفت گالری ها را رها کردند و فعالیت های خود را در محیط های باز انجام دادند. پیش از آن هنر در محیط های بسته و محصور بود . هنرمندان تئاتر نیز در ادامه به سالن های تئاتری پشت کردند و با استفاده از بداهه پردازی نمایش های را در فضاهای شهری اجرا کردند.

وی ادامه داد: البته اولین تئاترهای خیابانی به شکل انبوه پس از انقلاب اکتبر رواج پیدا کرد. اما پس از جنگ جهانی دوم تصویر سازی زیاد شد و امروز شاهد اجرای انواع تئاترهای خیابانی هستیم.

این مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد: تئاتر خیابانی قرار نیست اخبار بگوید بلکه باید با یک زبان دیگر و قابل فهم با مردم ارتباط برقرار کند، هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی می بایست با هنرهای تجسمی آشنایی زیادی پیداکنند تا بتواند در فعالیت خود موفق تر عمل کنند. باز نمایی و استفاده از زبان موجود در اخبار برای بیان مشکلات اجتماعی مناسب برای اجراهای تئاتر خیابانی نیست و باعث دافعه در مخاطبان می شود.  

وی در ادامه تصاویری از اجرای نمایش های خیابانی به شکل و شیوه های مختلف در دنیا برای حاضرین به نمایش گذاشت .

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» بهزیستی از نوزدهم تا بیست و چهارم مهر ماه در تهران برگزار می شود.