فیلم کوتاه «مصطفی» برای حضور در بخش رقابتی هجدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ناپولی ایتالیا انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم کوتاه «مصطفی» به تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی و علیرضا تیموری و کارگردانی علیرضا تیموری برای حضور در بخش اصلی رقابت بین المللی فیلم های کوتاه هجدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه accordi @DISACCORDI ناپلی ایتالیا انتخاب شد.

پیمان شاه محمدی تهیه کننده و مدیر امور پخش بین المللی فیلم کوتاه «مصطفی» در این باره توضیح داد: اتفاق مهمی که در برگزاری این جشنواره وجود دارد، پخش و نمایش آثار منتخب در پلتفرم رسمی و معتبر Festhome است که در سراسر دنیا برای متخصصان و مخاطبان جشنواره ها، کاملا شناخته شده است.

وی افزود: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه accordi @DISACCORDI هجدهمین سالگرد خود را از ۱۶ نوامبر تا ۵ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۵ آبان تا ۱۴ آذر جشن می‌گیرد و پذیرای فیلم‌ها و فیلمسازان از سراسر جهان است تا هنر فیلم‌های کوتاه مستقل را با مخاطبان محلی به اشتراک بگذارد. همچنین فیلمسازان با حضور در این جشنواره فرصتی برای شبکه سازی و توسعه حرفه ای و تشویق گردشگری فرهنگی و توسعه صنعت فیلم در ناپلی و مناطق اطراف آن را پیدا می کنند.

شاه محمدی در پایان یادآور شد: این جشنواره، یک جشنواره مخاطب پسند است که بر همه ژانرها تمرکز دارد. بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم کوتاه بین المللی، بهترین فیلم کوتاه مستند، بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه محیطی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه تماشاگران از دسته بندی بخش های مختلف این جشنواره به حساب می آیند.

فیلم کوتاه «مصطفی» با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است. که از مهمترین حضورش می توان به انتخاب در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوید، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد، راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه، نمایش در دومین جشنواره گانداهارای پاکستان، راه یافته به نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری تراوک، منتخب در بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «رجیو» ایتالیا اشاره کرد.

در فیلم «مصطفی» سید سیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاور کارگردان، تدوینگر و برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا تیموری، مدیر تصویربرداری: مرتضی نجفی، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، آهنگساز: بهنود یخچالی، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح صحنه و لباس: آویدا امیری.