رئیس تماشاخانه ایرانشهر معتقد است تئاتر نیز به مانند سینما باید از ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن های خود بهره مند شود و در این بین مسئولان تئاتری باید سریعتر تصمیم گیری کنند.

پایگاه خبری تئاتر: مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در خصوص اینکه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رفع محدودیت‌های کرونایی سینما و استفاده از ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینما خبر داده ولی در تئاتر هنوز این اتفاق نیفتاده است گفت: طبیعتاً تدبیری که برای سینما شده، تدبیر درستی است. با توجه به شرایط مجموعاً مناسبی که به دلیل افزایش میزان واکسیناسیون و پایین آمدن سطح مخاطرات کرونا در کشور هست که البته مستلزم رعایت قواعد بهداشتی و پروتکل‌هاست، باعث شده تا مسئولان با توجه به اشتیاق مردم برای حضور در مراکز فرهنگی و هنری از جمله، سینماها، فضاهای تئاتری و نمایشگاه‌ها دارند به این نتیجه برسند که از ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینما استفاده کنند که این موضوع مورد توافق قرار گرفت و از سوی ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام شد.

وی متذکر شد: متأسفانه تصمیم‌گیری در حوزه تئاتر و هنر نمایش خیلی کند بوده و اگر تصمیمی هم گرفته می‌شود غیررسمی اعلام می‌شود. خیلی کند و دیر تصمیم گرفته می‌شود و خیلی مشخص و جدی تصمیم را اعلام و ابلاغ نمی‌کنند.

رجبی معمار با بیان اینکه وضع سینما قبل از پیک گذشته هم بهتر از تئاتر بود زیرا مسئولان سینما خیلی سریع‌تر و به نظر من خیلی هوشمندتر عمل کرده‌اند، یادآور شد: مسئولان تئاتر ما همیشه در این موضوع تأخیر داشته‌اند. الان انتظار داریم که مسئولان تئاتر نیز خیلی سریع تصمیم‌گیری کنند. وقتی اقدامات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر رعایت می‌شود باید این اجازه را بدهند که سالن‌های تئاتر هم از ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود استفاده کنند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به اینکه استقبال مردم از نمایش‌ها و همچنین گالری‌ها خیلی خوب است، گفت: این امر نشانگر این است که مردم به شدت نیازمند استفاده مناسب از اوقات فراغت، تفریح و استفاده از ظرفیت‌های هنری هستند. امیدواریم مسئولان تئاتر هم هوشمندانه این همکاری را انجام دهند تا استفاده از ظرفیت ۱۰۰ درصدی در تئاتر هم اجرایی شود.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پایان سخنان خود تأکید کرد: مشکل این است که در تئاتر خیلی کند و آرام تصمیم‌گیری می‌شود. موضوع استفاده از ظرفیت کامل سالن‌های تئاتر ارتباط مستقیمی با اقتصاد گروه‌های تئاتری دارد. گروه‌های تئاتری و سالن‌های تئاتر خیلی زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند و مردم نیز علاقه‌مند به حضور در سالن‌های تئاتر هستند، خواهش ما هم این است که هماهنگی و تصمیم‌گیری مسئولان تئاتر سرعت داشته باشد.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی