نشریه ورایتی با اهدای جایزه ویژه خود از اصغر فرهادی تجلیل می کند.

پایگاه خبری تئاتر: اصغر فرهادی با دریافت جایزه «تاثیرگذاری خلاقانه‌ در کارگردانی» نشریه ورایتی در جشنواره پالم اسپرینگز تجلیل می‌شود.

این نشریه اعلام کرده به این ترتیب قصد دارد از کارگردانی که ۲ بار جایزه اسکار را دریافت کرده در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز در مراسمی که ۷ ژانویه برگزار می‌شود، قدردانی کند.

فرهادی با فیلم «قهرمان» در جشنواره پالم اسپرینگز امسال حضور دارد. وی برای این فیلم که از سوی آمازون اکران می‌شود و نیز دیگر فیلم‌هایش از جمله «جدایی نادر از سیمین»، «همه می‌دانند» و «فروشنده» این جایزه را دریافت می‌کند.

استیون گایدس نایب رییس نشریه ورایتی درباره فرهادی گفت: اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار با فیلم «قهرمان» بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یک کارگردان- نویسنده بین‌المللی تثبیت کرد. دریافت جایزه بزرگ فستیوال کن ۲۰۲۱ تنها نقطه آغاز دریافت جوایز بین‌المللی برای این فیلم بود. همان‌طور که فیلم‌های «جدایی» و «فروشنده» تحسین منتقدان را برانگیخت، فرهادی بار دیگر ارزش فیلمنامه‌های چند لایه‌ و پیچیده خود و بازی‌های سطح بالای بازیگرانش را به رخ کشیده و نشان داده که همه اینها در دست استادی است که کارگردانی را بلد است و انسان‌گرایی متفکر و تاثیرگذار است.

پیش از این جایزه تأثیرگذاری خلاقانه‌ در کارگردانی را چهره‌هایی چون رایان کوگلر، پتی جنکینز، راب مارشال، استیو مک‌کویین، جف نیکلاس، تاد فیلیپس و … دریافت کرده‌اند.

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۲ از ۶ تا ۱۷ ژانویه برگزار می‌شود.