بنیاد سینمایی فارابی با ۶ فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

پایگاه خبری تئاتر: با اعلام فیلم‌های راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر، ۶ فیلم از آثاری که با مشارکت و حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده نیز در میان آثار بخش مسابقه این رویداد به چشم می‌خورد.

کارگردانی این آثار با چهره‌هایی مانند منیر قیدی، سیدرضا میرکریمی، بهروز شعیبی، حسین نمازی، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و رامین سهراب بوده است.

«دسته دختران»

فیلم سینمایی «دسته دختران» به نویسندگی و کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری داستانی از روزهای ابتدایی دفاع مقدس دارد و براساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس جلوی دوربین رفته است. «دسته دختران» با حضور نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و… محصول بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری است.

«بدون قرار قبلی»

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی هم دیگر فیلم بنیاد سینمایی فارابی است که با حضور پگاه آهنگرانی به عنوان نقش اصلی و مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر جلوی دوربین رفته و هم اکنون نیز مراحل فنی را طی می‌کند. بخشی از این فیلم در کشور آلمان جلوی دوربین رفته است.

«نگهبان شب»

فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی مضمونی اجتماعی دارد و با حضور بازیگرانی مانند محسن کیایی، لاله مرزبان و چند چهره تازه و جوان جلوی دوربین رفته است. پیش از آغاز تصویربرداری «نگهبان شب»، خبرهایی از حضور نوید محمدزاده در این فیلم به گوش می‌رسید که البته این بازیگر در تازه‌ترین اثر رضا میرکریمی حضور ندارد.

«شادروان»

فیلم سینمایی «شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران نیز یک فیلم ملودرام اجتماعی است. سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان از بازیگران این فیلم هستند.

«لایه‌های دروغ»

فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به نویسندگی و کارگردانی رامین سهراب و تهیه‌کنندگی محسن صرافی، فیلمساز جوان ایرانی - فنلاندی است که در اولین فیلم خود، به یک موضوع اکشن و حادثه‌ای پرداخته است. «لایه‌های دروغ» تولید مشترک ایران و فنلاند به حساب می‌آید.

«‌بیرو»

فیلم سینمایی «‌بی رو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، درباره زندگی توأم با مشکلات دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است. فیلم تلاش‌های دوران نوجوانی علیرضا بیرانوند و علاقه‌اش به فوتبال را برای رسیدن به سکوهای جهانی نشان می‌دهد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.