فرزاد مؤتمن با اعلام اینکه فیلم «شبگرد» توسط هیأت انتخاب جشنواره فجر رد شده، گفت که برای دریافت مجوز اکران عمومی فیلمش اقدام کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: این فیلمساز که برای آخرین ساخته‌اش با نام «شبگرد» متقاضی حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بود گفت: صادقانه می‌گویم که «شبگرد» را به جشنواره فیلم فجر ارائه کردم ولی آن را نخواستند؛ اشکالی هم ندارد.‌

او در عین حال اضافه کرد: وقتی به کلیت فیلم‌های راه یافته به جشنواره نگاه می‌کنیم نکته‌ای جلب توجه می‌کند و آن هم این واقعیت است که از سال ۱۳۸۶ یک تهاجم به طور خزنده برای حذف برخی فیلمسازها و جایگزینی آن‌ها با فیلمسازهای خاص و همفکر شروع شد و الان در حال رسیدن به شکل کامل خود است. مسئله تاسف‌آور این است که این تهاجم علیه فیلمسازها، توسط سازمان سینمایی صورت می‌گیرد و با توجه به ابعاد گسترده‌ای که دارد پیش‌بینی می‌کنم این حملات شامل بازیگران هم بشود. درواقع تلاش بر یکدست کردن همه چیز است و در این بین هرآنچه را درک نکنند یا از چیزی که در نظر دارند دور باشد به آن تهاجم می‌کنند، اصلا انگار یک جنگ است.

کارگردان فیلم «سراسر شب» و «شب‌های روشن» که در سه دوره از جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شده بود، ادامه داد: در چین شرایطی مهم این است که فیلمسازان با هم متحد باشند چون «خانه سینما»یی هم برای حمایت نداریم. خانه سینما منفعل است، نمی‌تواند ما را متحد کند و عملاً به یکی از بازوهای اجرایی سازمان سینمایی تبدیل شده است؛ پس خود فیلمسازها باید با هم متحد شوند و به حذف، سانسور و توقیف فیلم‌هایشان اعتراض کنند. من خیلی خوشحالم که در مورد حذف فیلم «قاتل و وحشی» از جشنواره اعتراض‌هایی شد بخصوص آنکه بعضی از این اعتراض‌ها توسط خود فیلمسازها صورت گرفته است.

مؤتمن درباره برنامه‌ای که برای فیلم «شبگرد» دارد نیز گفت:‌ تقاضای پروانه نمایش کرده‌ام تا فیلم را اکران عمومی کنیم. امیدوارم حداقل در آنجا مشکلی پیش نیاید چون من فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای ساختم که پروانه ساخت گرفته بود و تغییری هم در آن ندادم.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نویسنده: پرستو فرهادی