کیانو ریوز در حال مذاکره است تا در سریال تلویزیونی که مارتین اسکورسیزی قصد ساخت آن را دارد، بازی کند.

پایگاه خبری تئاتر: سریال تلویزیونی مارتین اسکورسیزی که قرار است با اقتباس از کتاب «شیطان در شهر سفید» ساخته شود احتمالاً از بازی کیانو ریوز بازیگر مشهور «ماتریکس» بهره می گیرد.

این سریال که با اقتباس از رمان اریک لارسون در سال ۲۰۰۳ ساخته می‌شود، سریالی با بودجه بزرگ است که برای «هولو» ساخته می‌شود.

رمان «شیطان در شهر سفید» درباره داستان واقعی ۲ مرد است که یکی معمار و دیگری یک قاتل زنجیره‌ای است که سرنوشت‌شان برای همیشه در نمایشگاه جهانی شیکاگوی سال ۱۸۹۳ به هم گره می‌خورد. دنیل اچ. برنهام معماری نابغه و هنری اچ. هولمز پزشکی زیرک است که «قلعه قتلگاه» خود را برای شکنجه زنان جوان بنا کرده است.

درصورتی که ریوز با این پروژه پیوند بخورد اولین نقش تلویزیونی وی در آمریکا خواهد بود.

این پروژه بارها با علاقه فیلمسازان روبه‌رو شده و لئوناردو دی‌کاپریو سال ۲۰۱۰ امتیاز اقتباس از این کتاب را خرید و قرار بود با اقتباسی سینمایی از آن با همکاری اسکورسیزی و پارامونت کار را پیش ببرد.

سال ۲۰۱۹ شبکه هولو اعلام کرد این سریال با بودجه‌ای هنگفت به تهیه‌کنندگی دی‌کاپریو و اسکورسیزی تولید می‌شود. تاد فیلد هم برای کارگردانی ۲ قسمت اول این سریال انتخاب شد.

سال پیش هم اعلام شد سم شاو خالق «کسل راک» و «منهتن» در حال نوشتن فیلمنامه اقتباسی آن است.

در حالی که جدیدترین فیلم «ماتریکس» با عنوان «رستاخیزهای ماتریکس» در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ راهی سینماها شد، ریوز در سال ۲۰۲۳ با فیلم چهارم از «جان ویک» دوباره راهی سینماها می‌شود.