هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه در چهلمین جشنواره فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره چهلم حکم گرفتند.

پایگاه خبری تئاتر: طی احکامی از سوی مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، احمدرضا معتمدی کارگردان، نویسنده، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه، دانش اقباشاوی نویسنده و کارگردان و حامد جعفری تهیه‌کننده به عنوان اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

احمدرضا معتمدی متولد ۱۳۴۰ تهران، فیلمساز، استاد دانشگاه، نویسنده کتب سینمایی و نظریه‌پرداز سینما، دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه تهران و دارنده مدرک دکترای رشته فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی است که ساخت آثاری چون «سوتفاهم»، «راه رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» را در کارنامه دارد.

دانش اقباشاوی متولد ۱۳۵۸ آبادان، دیپلم ادبیات، کارگردان و نویسنده فیلم‌های «هیهات»، «تاج محل» و «عموزادگان» و کارگردان سریال‌های تلویزیونی «نامه آخر» و «دختر الهام» است. وی کسب تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی از ششمین جشن سینمای ایران، ساخت ۴ فیلم کوتاه داستانی و ۴ مستند را در کارنامه دارد. اقباشاوی، عضو انجمن سینمای جوانان ایران و رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران است.

حامد جعفری متولد ۱۳۶۴ تهران، دانش آموخته رشته اقتصاد است و تهیه‌کنندگی بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف سینمایی، سریال، مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را در کارنامه دارد که از آن جمله می‌توان به تهیه کنندگی آثاری چون «بچه‌زرنگ»، «انقراض»، «فیلشاه»، «شاهزاده روم» و «۹:۲۰ دقیقه در بوشهر» اشاره کرد. وی مدیرعامل گروه «هنر پویا» و عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی است و در سابقه وی عضویت در هیأت داوری سی و دومین و سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک، داوری یازدهمین جشنواره انیمیشن تهران به چشم می‌خورد.

بر اساس گاهشمار جشنواره، کار بازبینی و داوری آثار بخش سینمای کوتاه آغاز شده و ۲۵ دی، آثار منتخب این بخش معرفی خواهد شد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در 2 بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.