30 نمایش در چهارمین و آخرین روز از نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در بخش های ملل، آزاد، مرور و آیینی به اجرا در آمد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش در چهارمین روز از نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان قرار بود که اجرا شود ولی به دلیل رحلت آیت الله مهدوی کنی و اعلام عزای عمومی یکی از نمایش های آیینی و سنتی به نام پرسه سور از کرمانشاه که بخش هایی از آن حاوی مراسم پای کوبی و رقص محلی بود لغو شد.

نمایش های به وسعت یک سرزمین اثر مصطفی کولیوندی از دهلران، حایات اثر مهدی صالحیار از مرند، پول اثر فرامرز قلیچ خانی از کرج  امروز سه شنبه به اجرا درآمدند.

یک بشقاب خرما اثر سعید خیرالهی از دهلران، تابوتی له تاوان اثر عزیز زادسر از مریوان، چرک کف دست اثر علی رحیمی از میناب و آنتیگونه سوفوکل اثر رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان در روز چهارم جشنواره اجرا شدند.

از دیگر نمایش هایی که امروز سه شنبه اجرا شدند شامل هفت شهر عشق اثر سعید البرز از تربت جام، آیین نوا اثر محسن اردشیر از آمل، صدای جوجه اثر مشترک مریوان و تهران، بابا نفس داد اثر علیرضا قاسمی از بناب،فریاد اثر امیرحسین شفیعی از ورامین وگم اثر امید مصطفایی از سقز یود.

ذات انسان اثر سوران حسینی از مریوان، آب، دوغ، خیاراثر جلال مشتاقیان از اصفهان، پاکسازی اثر احمد صمیمی از تهران و به خاطر یک مشت دلار اثر محمد یوسفی از تهران از دیگر نمایش های به اجرا درآمده بود.

از دیگر اجراهای آخرین روز از این جشنواره شامل نمایش های دیگر کلمه نمیشم اثر سیروس رفعت از کردستان عراق و ریشه ها از کشور ارمنستان  به کارگردانی تسولاک کالیسی تیان و تماشاچی میدان از کشور آذربایجان، کارگردان: اینتیقام سلطان بود.

نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روزشنبه 26 مهرماه در پارک شانو(تئاتر)آغاز و امروز چهارشنبه ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان به کار خود پایان می دهد و طی این چند روز از برگزاری جشنواره  23 نمایش در بخش آزاد، 5 اثر در بخش آیینی و سنتی، 4 اثر بخش ملل، یک نمایش در بخش کودک و سه نمایش هم در بخش مرور اجرا شد.