نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور هنرمندان برتر تئاتر خیابانی کشور و گروه های مهمان از سایر کشورها برگزار شد، طی مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشور و همچنین با معرفی آثار برتر و هنرمندان برگزیده به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر:  نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که روز شنبه 26 مهرماه آغاز شد امروز سی امین مهرماه با حضور نماینده مردم شهرستان های سروآباد ومریوان در مجلس شورای اسلامی، مدیر انجمن های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان و جمعی از مسئولان شهرستانی با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

برگزیدگان بخش آیینی:

با رای هیئت داوران در بخش آیینی جشنواره گروه نمایش درخت و باد از سقز به کارگردانی علیرضا اسماعیلی به خاطر فضاسازی و طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.

در بخش موسیقی از میان گروه های نمایشی این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به  نمایش هفت شهر عشق از تربت جام اهدا شد.

جایزه تحقیق و پژوهش میدانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش آیینی نوا از آمل، جایزه کارگردانی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخارو جایزه نقدی را به نمایش شوپه از قائم شهر اهدا شد.

گروه نمایشی پرسی سور از کرمانشاه هم جایزه ویژه داوران شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به دلیل استفاده بروز از آیین ها و فرم و محتوا دریافت کرد.

بخش آزاد:

با رای داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره در بخش موسیقی، طراحی صحنه، طراحی لباس به ترتیب به گروه های نمایش فریاد از ورامین، تابووتی له تاوان از مریوان و ذات انسان در طبیعت از مریوان اهدا شد.

هیئت داوران جایزه ویژه بخش بازیگری را به دلیل هماهنگی و ارائه صحیح از درک نقش به گروه بازیگران نمایش حایات از مرند اهدا کرد.

پرنیان گودرزی به خاطر بازی در نمایش رابطه از تهران رتبه سوم بازیگر زن، مرجان قاسمی بازیگر نمایش یک بشقاب خرما از دهلران رتبه دوم و نرگش خوابکار به خاطر بازی در حس خوب رقابت غیر سالم از ملایر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

جایزه بخش بازیگری خردسال با رای هیئت داوران به سانا درخشانی بازیگر نمایش ذات انسان در طبیعت از شهرستان مریوان اهدا شد.

رتبه سوم بازیگری مرد را محمد زارع زاده برای نمایش ای روزگار از سقز، رتبه دوم را هم مصطفی کولیوندی به خاطر بازی در نمایش یک بشقاب خرما، و رتبه اول این بخش را هم مسعود روستا بازیگر نمایش حس خوب رقابت غیر سالم از ملایر کسب کردند.

رتبه سوم بخش طراحی و ایده با رای هیئت داوران به نمایش یک بشقاب خرما از دهلران، رتبه دوم به ذات انسان در طبیعت از مریوان و رتبه اول هم به تابووتی له تاوان از مریوان اهدا شد.

سوران حسینی کارگردان نمایش ذات انسان در طبیعت جایزه خود را در این بخش به کارگرانی که در ساخت پارک شانو مشارکت داشتند اهدا کرد و عزیززادسر کارگردان نمایش تابووتی له تاوان هم جایزه این بخش خود را به شهرداری و شورای اسلامی شهر مریوان تقدیم کرد.

رتبه های سوم، دوم و اول بخش کارگردانی را هم با رای هیئت داوران به ترتیب مهدی صالحیار از مرند، عزیززادسر از مریوان و مهدی حبیبی از ملایر به خود اختصاص دادند.

جایزه ویژه هیئت داوران در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به خاطر هماهنگی در همه ی قسمت ها به گروه تئاتر کانی با نمایش آنتیگونه از بوکان اهدا شد.

بخش پژوهش:

از 12 مقاله ارسال شده در بخش پژوهش نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان 6 اثر در قالب مجموعه مقالات جشنواره چاپ شد و آثار پژوهشی نگاهی به ظرفیت های مکانی تئاتر خیابانی در تقویت تعامل اجتماعی بر مبنای تئاتر کاربردی اثر پژوهشی مجید کیانیان از تهران واثربخشی سوسیودرام در تئاتر خیابانی برشادکامی جوانان اثر مشترک نیره مردی و رحمان هوشیاری از کرمانشاه به عنوان برگزیده انتخاب و جوایزی به آنها اهدا شد.

آثار راه یافته به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر:

نمایش های یک بشقاب خرما به کارگردانی سعید خیراللهی  از دهلران، داستان یک زندگی به کارگردانی رحمان هوشیاری از کرمانشاه، حس خوب رقابت غیر سالم به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر، حایات به کارگردانی مهدی صالحیاراز مرند، ای روزگار به کارگردانی امیرزارع زاده از سقز، فریاد به کارگردانی امیر حسین شفیعی از ورامین، ذات انسان در طبیعت به کارگردانی سوران حسینی از مریوان، رابطه به کارگردانی آریان رضایی از تهران و هیلانه به کارگردانی علی عمرانی از ورامین به دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شوند.