امین بهروزی از اجرای نمایش «خماری» بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: امین بهروزی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «خماری» در مجموعه تئاترشهر گفت: قرار است نمایش «خماری» را که حدود سه سال قبل آن را به نگارش درآوردم و البته بارها در طول این مدت بازنویسی شده است، در تئاتر شهر به صحنه ببرم. زمان اجرای نمایش نیز بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر خواهد بود که به زودی سالن مورد نظر مشخص خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: «خماری» از لحاظ فضاسازی شباهت‌هایی به نمایش‌های قبلی ام دارد اما از نظر شیوه اجرایی تجربه جدیدی است و در نورپردازی و دکور و جلوه‌های بصری متفاوت از دیگر کارهایم به صحنه می‌رود. داستان نمایش در یک بستر رئالیستی اتفاق می‌افتد اما در بخش‌هایی از مرزهای واقعیت عبور می‌کند و وارد فضایی غیرواقعی و خیالی می‌شود.

کارگردان «روزهای بی باران» درباره شکل‌گیری نمایشنامه بیان کرد: چندسال قبل کاری را درباره مواد مخدر می‌نوشتم و در پژوهش‌هایم با افرادی که اعتیاد داشتند، صحبت می‌کردم و از آنها درباره تجربه خماری می‌پرسیدم. همه این افراد می‌گفتند که باید این حس را تجربه کنید چون قابل توصیف نیست. خماری با وجود ویرانگری، کلافگی، درد، خستگی، غم و رنج و آسیب جسمی و روانی که دارد اما باز هم در بیان نمی‌گنجد و تجربه‌ای سخت‌تر و فراتر از این تعاریف است.

بهروزی ادامه داد: اینکه اصلاً خماری چیست و چه می‌شود که انسان‌ها وقتی خمار می‌شوند از حالت طبیعی خارج می‌شوند و برای فرار از این وضعیت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند ایده اصلی شکل‌گیری این نمایش شد. در نهایت این ایده را گسترش دادم و رسیدم به موقعیتی فراتر از کانسپت خماری در اعتیاد و اینکه انسان‌ها در روابط انسانی و شخصی شان چقدر با پدیده خماری روبرو می‌شوند از این رو نمایش «خماری» درباره مفهوم خماری است و می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد. در این نمایش برخلاف دیگر نمایش‌هایم که در فضاهای بسته و آپارتمانی اتفاق می‌افتاد، تلاش کردم فضای شهری و خیابانی تهران را به تصویر بکشم به شکلی که در «خماری» شهر تهران یک هویت مستقل می‌یابد.

وی در پایان درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: «خماری» ۵ بازیگر دارد که سهیلا گلستانی و محسن حسن زاده بازیگران اصلی نمایش هستند. طراحی صحنه کار نیز برعهده کامیاب امین عشایری از طراحان شناخته شده سینماست. باقی بازیگران و عوامل نمایش را نیز به زودی معرفی خواهم کرد. امیدوارم «خماری» در اجرای عمومی مورد توجه مخاطبان قرار گیرد چون گروه برای به ثمر رساندن کار زحمت زیادی کشیده‌اند.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: آروین موذن زاده