وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجام اقداماتی جدی در راستای ایمن‌سازی فضای تئاتر شهر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: «محمدمهدی اسماعیلی» در مورد ناامنی‌هایی که در محوطه مجموعه فرهنگی و تاریخی تئاتر شهر وجود دارد و سال‌هاست تعیین حریم برای آن تبدیل به مطالبه‌ای جدی از سوی بخش بزرگی از هنرمندان شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از اتفاقات اخیر و بروز درگیری و ناامنی در محوطه تئاتر شهر و اینکه دیدم دوستان تئاتری در مورد آن ابراز نگرانی کرده بودند، ماموریت ویژه‌ای به دستیارم آقای «محمود شالویی» دادم و ایشان دارد موضوع را پیگیری می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خودم هم با آقای شهردار مکاتباتی در این زمینه کرده‌ام و انشالله بعد از جشنواره تئاتر فجر، با همکاری شهرداری، به صورت جدی موضوع تعیین حریم را پیگیری خواهیم کرد تا فضای مجموعه تئاترشهر را متناسب با علایق فعالان حوزه فرهنگی و هنری، به شکل مطلوبی دربیاوریم.

اسماعیلی که در افتتاحیه جشنواره چهلم تئاتر فجر حاضر شده و تا انتهای این مراسم حضور داشت، در خصوص حمایت از تئاتر و بودجه سال آینده که اکنون در حال بررسی و تصویب در مجلس است، گفت: من در مجلس و در کنار نمایندگان محترم حاضر شدم و باید بگویم که هم دولت این اهتمام را برای توجه ویژه به هنر و تئاتر دارد و هم مجلس.

او خاطرنشان کرد: انشاالله در سال آینده به صورت ویژه و مضاعف به تئاتر توجه خواهیم کرد؛ هم به آموزش تئاتر و هم توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز آن.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرایند اجرایی پروژه‌ها با تخصیص اعتبار آغاز شده و به طور جدی در ۱۴ استان در حال پیگیری است. ضمن اینکه بنای ما در وزارت ارشاد بر این است که همه تاسیسات و مجموعه‌های فرهنگی و هنری که در سال‌های اخیر در دست ساخت بوده‌اند را به اتمام برسانیم.

اسماعیلی در پایان با تاکید بر اینکه همه اقدامات ما در دولت به این سمت است که فرهنگ و هنر را تقویت کنیم، یادآور شد: بر همین اساس حوزه تئاتر در چهار سال پیش رو حتما تقویت خواهد شد و انشاالله به زودی خبرهای خوبی در مورد تئاتر خواهید شنید.


منبع: خبرگزاری ایلنا