نویسنده و کارگردان ˝اُراتُرایو عدالت˝ ضمن تکذیب خبر توقیف این اثر نمایشی، از به تعویق افتادن این اجرا به دلیل مسائل تبلیغاتی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: بابک مُهری نویسنده و کارگردان ˝اُراتُرایو عدالت˝ که قرار بود از 4 تا 10 آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه برود، ضمن تکذیب خبر توقیف این اثر نمایشی، از به تعویق افتادن این اجرا به دلیل مسائل تبلیغاتی و همچنین اعلام حمایت بعضی از نهادها و ارگان‌های از این نمایش خبر داد.

مهری درباره اینکه مجوز کار صادر شده و هیچ گونه مشکلی در این باره وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه ما تبلیغات این کار کمی از دیر شروع کردیم و از طرفی هم چون چند سازمان و ارگان تمایل داشتند که در این کار از ما حمایت کنند، به همین خاطر ما برای تبلیغات بهتر از مسئولان تالار وحدت درخواست کردیم که اجرای این اثر چند روز به تعویق بیفتد که خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

مهری با بیان اینکه مجوز این کار صادر شده و شورای نظارت هیچ ایرادی به این کار نگرفته، افزود: تنها دلیل تعویق اجرای "اراتریو عدالت" بحث تبلیغاتی کار بود و کاز از نظر ممیزی هیچ مشکلی ندارد.

او درباره زمان دقیق اجرای ˝اُراتُرایو عدالت˝نیز گفت: بر اساس توافقاتی که صورت گرفته زمان جدید اجرای کار از 21 تا 27 آبان مه خواهد بود اما ساعت اجرا هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

"اُراتُریو عدالت" نمایشی است با ترکیب گفتار و موسیقی که کلام امیرالمونین را با توجه ادبیات آن مقطع به روی صحنه می‌رود. متن این نمایشنامه سخنان حضرت علی (ع) است و دیالوگ‌ها بدون هیچ کاستی از نهج‌البلاغه بیان می‌شود و هیچ مطلبی به آن اضافه نشده‌ است.

این اولین بار است که نهج‌البلاغه به عنوان یک اثر جاودان به روی صحنه می‌رود. در این اثر که نام "اُراتُریو عدالت" بر خود گرفته است. موسیقی کلاسیک بر کلام امیرالمومنین همراه شده است و این امتحان را برای همدلی با این سخنان فراهم می‌نماید. همچنین گفتار و حرکت نیز در این اثر در کنار موسیقی فاخر به بزرگی کلام امام علی (ع) می‌پردازد و سعی در فضاسازی دارد که به نمایشی شدن اثر کمک می‌کند. اصغر همت و برزو ارجمند در نمایش اُراتُریو عدالت به ایفای نقش می پردازند.