امام جمعه اهواز گفت: جشنواره فیلم فجر دل مومنان را به درد آورد و نباید شاهد چنین جشنواره هایی در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

پایگاه خبری تئاتر: حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: در نهج‌البلاغه آمده است که ای مردم از اینکه خدای سبحان شما را در مجالس معصیت و گناه ببیند اما در مجالس عبادت حاضر نباشید، بترسید.

وی افزود: آنجایی که انسان اقتدار دارد تا در مسیر اطاعت گام بر می‌دارد بی شک این مسئله به سود انسان است اما آنجا که انسان در برابر معصیت و گناه، ضعیف و ناتوان است در مسیر گناه قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهواز ضمن تسلیت درگذشت آیت الله سید خضر موسوی گفت: ماه رجب باید محکم بسته شود و انسان در این ماه تلاش داشته باشد تا از همه لحظاتش استفاده کند.

موسوی فرد با بیان اینکه سه نوع تطهیر داریم، عنوان کرد: گاهی انسان بدن یا لباسش نجس می‌شود و با استحمام نجاست را پاک می‌کند اما گاهی روح انسان بوی تعفن می‌گیرد و تطهیر روح و روان با غسل و وضو انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی نفس انسان آلوده می‌شود، گفت: وقتی نفس انسان آلوده می‌شود، تطهیر نفس از فضائل اخلاقی است و انسان باید به آن توجه داشته باشد و با توبه و استغفار نفس خود را تطهیر کند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید بلا و گرفتاری‌ها را با استغفار برطرف کنید و در روایتی دیگر می‌فرماید که جامع‌ترین دعاها، استغفار است.

موسوی فرد با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فجر دل مؤمنان را به درد آورد، بیان کرد: بنا نیست در نظام مقدس اسلامی شاهد چنین جشنواره‌هایی باشیم که تعدادی افراد هوس باز و از خدا بی خبر در آن حضور دارند.

وی افزود: رفتارهای زشت، وضعیت لباس پوشیدن نامناسب و اینکه حرف‌هایی زده شده که در تاریخ، یزید زده است، نشان دهنده وضعیت این جشنواره است. از دولت انقلابی و وزارت ارشاد درخواست داریم تا به این وضعیت توجه کند تا شاهد چنین ناهنجاری‌هایی نباشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: دشمن همیشه سعی دارد روی نقاط قوت ما تمرکز کند. امروزه دشمن روی سپاه پاسداران، جوانان و دختران و خانم‌های ما متمرکز شده و از این رو باید خودمان را در این بخش‌ها قوی کنیم.