مجالس تعزیه شهادت امام حسین(ع) و بازار شام در شامگاه تاسوعا و عاشورای حسینی به میزبانی فرهنگسرای نیاوران و با حضور عزاداران برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران:  برگزاری مراسم تعزیه عاشورایی از ابتدای دهه اول ماه محرم در سالن اصلی این مجموعه آغاز شده و همچنان با برگزاری مجالس گوناگون دنبال می شود.

با توجه به استقبال قابل توجه علاقمندان که ساعتی قبل از آغاز مجالس تعزیه در فرهنگسرا حضور پیدا می کنند ، نشست نمادشناسی تعزیه نیز شامگاه یکشنبه 11 آبان ، از ساعت 19:30 با حضور علاءالدین قاسمی در فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود. این نشست به بررسی نمادهای اصیل تعزیه و همینطور پرسش و پاسخ پیرامون نشانه های آیینی تعزیه اختصاص خواهد یافت.
همچنین در ادامه برگزاری مجالس تعزیه عاشورایی ، شامگاه یکشنبه 11 آبان (شب تاسوعا) ساعت 20:30مجلس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد. شامگاه دوشنبه ، در شب عاشورا مجلس تعزیه شهادت امام حسین(ع) برگزار می شود و در آخرین روز، سه شنبه 13 آبان در شام غریبان حسینی ، مجلس بازار شام برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است مجالس تعزیه عاشورایی توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت 10 شب همزمان با دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.