یکی از همکاران همیشگی مارتین اسکورسیزی در اعتراض به تصمیم‌های اخیر اسکار از آکادمی استعفا کرد.

پایگاه خبری تئاتر: تام فلایشمن صدابرداری که از همکاران همیشگی فیلم‌های مارتین اسکورسیزی و اسپایک لی است از اسکار استعفا کرد.

وی که پنج بار نامزد جایزه اسکار در بخش صدا شده در واکنش به برنامه امسال آکادمی اسکار برای پخش نکردن مستقیم جوایز هشت شاخه از جوایز امسال از جمله بخش صدا از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی استعفا کرد.

فلایشمن که برای چند دهه همکاری با اسکورسیزی شناخته می‌شود و برای تدوین صدای فیلم «هوگو» ساخته این فیلمساز برنده اسکار شد، در کارنامه پرو پیمانش سابقه همکاری با کارگردان‌های برجسته دیگری چون ران هاوارد و اولیور استون را دارد و صدابردار فیلم مستند برنده اسکار «سولوی آزاد» بوده است.

این تصمیم آکادمی امسال با اعتراض‌های زیادی روبه‌رو شده و نقدهای زیادی به آن وارد شده است. فیلم مستند کوتاه، تدوین فیلم، چهره‌آرایی، موسیقی فیلم، طراحی تولید، انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه و بخش مورد توجه فلایشمن یعنی صدابرداری هشت بخشی هستند که مراسم اهدای جوایز به برندگان آنها به صورت مستقیم از مراسم اسکار پخش نمی‌شود و در لابه‌لای برنامه‌ها، فیلم آنها پخش می‌شود.

فلایشمن پیش از این برای «سکوت بره‌ها» ساخته جاناتان دمی، «هوانورد» و «دارو دسته نیویورکی» اسکورسیزی و «سرخ‌ها» وارن بیتی نامزدی اسکار را کسب کرده بود. وی صدابردار فیلم‌های دیگر اسکورسیزی از جمله «رفقای خوب»، «ایرلندی»، «رفتگان» و «گاو خشمگین» بود.

هرچند وی هنوز خبری مبنی بر استعفایش ارایه نکرده اما مدیر برنامه‌های وی این امر را تایید کرده است.