پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان برنده اسکار که امسال با فیلم «داستان وست ساید» در چند شاخه از جمله بهترین کارگردانی نامزدی کسب جایزه است، نسبت به تصمیم گیری آکادمی درباره نحوه اعطای جوایز شاخههای تدوین، موسیقی متن اصلی، صداگذاری، طراحی تولید، چهره پردازی، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه انتقاد کرد.
«اسپیلبرگ» در این باره گفت: «با تصمیم کمیته اجرایی مخالفم. به شدت احساس می کنم که سینما شاید تعاملیترین رسانه در جهان باشد. همه ما با هم فیلم میسازیم و به خانوادهای تبدیل میشویم که در آن یک هنر به اندازه دیگری ضروری است. جوایز اسکار نیز نه بالای این خط است و نه زیر آن. همه ما در یک خط هستیم و بهترینهایمان را برای روایت بهترین داستانهایی که میتوانیم عرضه میکنیم و این بدان معناست که همه ما باید با هم در ساعت ۵ (ساعت برگزاری مراسم اسکار) سر میز شام بنشینیم».
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ماه گذشته اعلام کرد در مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز ۸ شاخه یک ساعت قبل از شروع پخش زنده در داخل سالن دالبی اعطاء و ضبط میشود در مراسم اسکار کلیپهای ویدویی آن پخش میشود؛ رویکردی بحث برانگیز که آکادمی ابتدا در سال ۲۰۱۸ اتخاذ کرد و سپس آن را رها کرد.
این اقدام کمتر از یک سال پس از ثبت پائینترین نرخ مخاطب پخش تلویزیونی اسکار در طول تاریخ این جوایز سنیمایی صورت میگیرد. شبکه تلویزیونی ABC حقوق انحصاری پخش مراسم اسکار تا سال ۲۰۲۸ را در اختیار دارد در تلاش است از این طریق مدت زمان برگزاری مراسم اسکار را برای جذاب کردن بیشتر این مراسم کاهش دهد.
تصمیم آکادمی اسکار با اعتراض برخی نهادهای سینمایی در داخل آمریکا از جمله انجمن تدوینگران و صدابردان همراه شده است و «تام فلیشمن» صدابردار برنده اسکار آثار «مارتین اسکوریزی» نیز اخیرا در اعتراض به این تصمیم از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داده است.