آخرین مجلس تعزیه با عنوان بازار شام، شام غریبان حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش همراه با استقبال عزاداران حسینی در فرهنگسرای نیاوران برپا شد.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جمع سوگواران حاضر و به تماشای این آیین اصیل ایرانی نشست.

مرادخانی پس از اتمام اجرای این مجلس به اتفاق سیدعباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران در جمع تعزیه گردانان و مجریان برنامه قرار گرفت و ضمن سپاسگزاری از آنها اظهار داشت:احیاء و حفظ آیین‎های اصیل دینی و مذهبی اولویت اصلی ماست.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در رعایت اصول و مستندات تاریخی این مناسک مذهبی و دینی و پرهیز از خرافه در دوری از افراط‌گرایی و پرداخت‌های ناصحیح به بعضی امور، وظیفه ماست که در وزارت ارشاد به سمت نمونه‎سازی‎های درست گام برداریم و اینگونه آیین‎ها را به شکل صحیح در جامعه رواج دهیم.

معاون هنری با تشکر از سیدعلاءالدین قاسمی سرپرست گروه تعزیه و همکارانش بیان داشت: احیاء روح حماسی عاشورا، پرهیز از خشونت، تأکید به مستندات تاریخی بر اساس مقاتل متقن و استفاده از بیان هنری در این قالب آیینی اساس کار است که بحمدالله شما در این اجرا از آن بهره بردید و امیدواریم این الگویی مناسب برای گروههای دیگر باشد که ما در فرهنگسرای نیاوران و معاونت هنری بر آن تأکید داریم.

مرادخانی در پایان گفت:موجب خوشحالی است که اجرای این مراسم با حفظ اصالت و مبانی صحیح اجرای تعزیه اینچنین مورد استقبال مردم قرار می گیرد و فرهنگسرای نیاوران در دهه اول ماه محرم به پایگاهی برای اجرای این آیین زیبا و سنتی مبدل گردیده است.

بنا بر این گزارش، مجالس تعزیه عاشورایی با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.روز یکشنبه 11 آبان نیز نشست"نماد شناسی در تعزیه" و جلسه پرسش و پاسخ با حضور علاقمندان برپا گردید.

همچنین به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان شب شعر عاشورایی با عنوان"آینه در کربلاست" شامگاه ششم آبان، با حضور شاعران صاحب نام توسط کانون ادبی نیاوران برگزار شد.

 در حالی خبر حضور مرادخانی در برنامه تعزیه منتشر می‌شود که او به تازگی از آمریکا بازگشته و سفر او به این کشور حاشیه‌های رسانه‌ای را بوجود آورد که با توضیح وزارت ارشاد این فضا تقریبا فروکش کرد.