تهیه کننده فیلم "لامینور" داریوش مهرجویی و مسئول اداره نظارت و ارزشیابی در متن های جداگانه ای خبر دادند که پروانه نمایش این فیلم تمدید شده است.

پایگاه خبری تئاتر: تهیه‌کننده فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی با انتشار یادداشتی خبر از تمدید پروانه نمایش این فیلم داد.

در یادداشت رضا درمیشیان آمده است: « و بالاخره پروانه نمایش «لامینور» آقای مهرجویی تمدید شد.
با اینکه نگذاشتند ‫«لامینور»‬ نوروز اکران شود اما با حمایت تمامی هنرمندان، فعالان رسانه‌ها و مردمی که دلشان برای هنر و هنرمند اصیل و مردمی می‌تپد، پروانه "لامینور" پس از کش وقوس های فراوان‌ و بازبینی های متعدد تمدید شد. آماده نمایش در سینماها هستیم.»

و همچنین در خبری دیگری معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: پروانه نمایش فیلم «لامینور» امروز ۱۸ اسفندماه با پذیرش اندکی اصلاحات از سوی کارگردان فیلم بار دیگر صادر شد.

حبیب ایل‌بیگی با اشاره به روند ثبت قانونی درخواست تمدید پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد گفت: روند قانونی برای صدور پروانه نمایش که باید در سامانه اخذ مجوز صورت می‌گرفت با تاخیر بسیار زیاد تهیه‌کننده فیلم «لامینور» در سامانه ثبت شد ولی امروز به دستور رئیس سازمان سینمایی و پس از طی مراحل پروانه نمایش فیلم «لامینور» تمدید و صادر شد.
وی با اشاره به آگاهی تهیه‌کننده‌گان سینما از روند اخذ پروانه نمایش گفت:اسناد طی فرایند مراحل مختلف اقدامات تهیه‌کننده فیلم «لامینور» برای اخذ پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد موجود است. طبق اسناد موجود در تاریخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۸ پروانه نمایش فیلم به مدت دو سال صادر شده است که پایان اعتبار آن ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ بوده است. ثبت درخواست اولیه اطلاعات پروانه نمایش در سامانه جدید توسط متقاضی در تاریخ ۹/۱۲/۱۴۰۰ صورت گرفته است. ثبت درخواست تمدید پروانه نمایش برای فیلم «لامینور» در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰ انجام شد و پروانه نمایش تمدید شده در همین تاریخ برای متقاضی صادر شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان این که تهیه‌کننده یک فیلم مسئولیت انجام امور مربوط به اخذ پروانه را به عهده دارد، گفت: تهیه‌کننده فیلم «لامینور» به جای مراجعه به سامانه صدور مجوز برای پیگیری امور مربوط به فیلم متاسفانه با ایجاد هیاهو و با دادن اطلاعاتی خلاف واقع به آقای مهرجویی زمینه آزرده خاطرکردن این هنرمند را فراهم کرد، در حالی که بخش عمده‌ای از این اتفاق‌ها به دلیل عدم پیگیری تهیه‌کننده فیلم رخ داده است.

ایل‌بیگی با اشاره به اظهارات خلاف واقع تهیه‌کننده فیلم «لامینور» گفت: بدلیل رفتارهای خارج از شئونات و جوسازی های بی مورد و دادن اطلاعات غلط به کارگردان محترم فیلم، سازمان سینمایی امکان برخورد قانونی با این تهیه‌کننده را برای خود محفوظ می‌داند.