شماره چهاردهم فصلنامه تخصصی تئاتر «نمایش شناخت» ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۰ در قالب ویژه‌نامه ترجمه متون نمایشی روی پیشخوان نشریات قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: «نمایش‌شناخت» یکی از معدود نشریات مستقل و خصوصی تئاتر کشور است که از چهار سال پیش به سردبیری نظر احمدی و با مشاوره فرهاد ناظرزاده ‌کرمانی، سعید فرهودی، مسعود دلخواه و حسین اسماعیلی منتشر می‌شود.

شماره چهاردم این فصلنامه دربرگیرنده ۲۲ نمایشنامه مطرح خارجی است که اغلب این آثار برای نخستین‌بار به زبان فارسی ترجمه می‌شوند و در برگردان این متون گروهی از مترجمان کهنه‌کار در کنار چندین تن از مترجمان جوان و تحصیلکرده با نمایش‌شناخت همکاری داشته‌اند.

از جمله آثار ترجمه شده در شماره نوروزی «نمایش‌شناخت» می‌توان به نمایشنامه‌های «چرک‌نویسی برای تئاتر» به قلم ساموئل بکت و ترجمه سعید فرهودی، «پیاله آخر» نوشته هرولد پینتر ترجمه فرشته وزیری‌نسب، «زندانی» به نویسندگی پیتر بروک و ماری هلن آستین ترجمه ابراهیم ابراهیمی و «آقای پارادیس» اثر تنسی ویلیامز با ترجمه محسن ذهبی اشاره نمود.

شماره چهاردم «نمایش‌شناخت» در قالب ۲۱۴ صفحه و به قیمت ۶۰ هزارتومان در دسترس عموم قرار گرفته و علاقمندان حوزه تئاتر می‌توانند این ویژه‌نامه نوروزی را از کتابفروشی‌های معتبر تهران و دیگر شهرستان‌ها تهیه کنند.