با توجه به تعطیلی‌های ناشی از کرونا، فروش سینماهای چین به پایین‌ترین میزان سال رسید و فیلم‌های هالیوودی که این زمان برای اکران‌شان در نظر گرفته شده بود، بیشترین ضرر را تجربه کردند.

پایگاه خبری تئاتر: فروش سینماهای چین کمترین میزان فروش سال را در هفته‌ای که گذشت ثبت کرد و صنعت سینما به دلیل قرنطینه‌های ناشی از کنترل شیوع کرونا، موجب شد تا سینماهای این کشور تنها ۱۲.۶ میلیون دلار فروش کنند.

در حالی که شیوع کرونا در برخی از نقاط چین در حال افزایش است – هر چند این میزان در مقایسه با بسیاری از کشورها هنوز بسیار پایین است - اما سیاستمداران‌ کشور با وضع محدودیت‌های جدی با این امر مقابله کرده‌اند.

در این میان شهر ۲۵ میلیون نفری شانگهای به عنوان کانون گسترش کووید ۱۹ همچنان سینماها را بسته نگه داشته و این تاثیر زیادی بر فروش کلی سینماها در کشور داشته است.

بر مبنای آمار ارایه شده فروش سینماهای چین تا به امروز برابر ۲.۲۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در هفته‌ای که گذشت پرفرش‌ترین فیلم سینماهای چین فیلم علمی-تخیلی ساخته رولاند امریش «مون فال» یا «سقوط ماه» بود که در فاصله جمعه تا یکشنبه ۳.۲ میلیون دلار فروخت.

«اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» که شنبه اکران شد نیز در ۲ روز ۱.۹ میلیون دلار فروش کرد و «هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا» که یکشنبه اکرانش را شروع کرد نیز فروشی ۱.۸ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

در حالی که ۴ فیلم از ۵ فیلم پرفروش این هفته از فیلم‌های هالیوودی هستند و «بتمن» و «آنچارتد» ساخته روبن فلیشر با بازی تام هالند، مارک والبرگ و آنتونیو باندراس در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند، باید گفت فیلم‌های هالیوودی با بدشانسی بزرگی روبه رو شده‌اند و با توجه به تعطیلی سینماها، زمان‌بندی اکران برایشان تاسف‌بار بوده است.