ایرج راد از نگارش طوماری مفصل برای ارسال به تمام نهادها و سازمان‌های زیربط در راستای ارتقاء بودجه سالانه تئاتر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: اعضای خانه تئاتر ایران با انتشار و امضاء طوماری مفصل خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس خواستار نگاه جدی مسئولان به تئاتر به خصوص درباره افزایش بودجه سالانه تئاتر شدند.

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر ایران درباره علت نگارش این طومار به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، گفت: همانطور که همه می‌دانند در این سال‌ها مسئله کم بودن بودجه اختصاص داده شده به تئاتر که به هیچ‌وجه جوابگوی نیازهای جامعه تئاتری نیست همیشه مطرح بوده و متاسفانه در این سال‌ها نه تنها رشدی نداشته که حتی امسال این بودجه کم نیز شده و اهالی تئاتر در این سال‌ها به اشکال مختلف و به شکل که می‌توانستند در این‌باره حرف‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند ولی تاکنون هیچ تاثیری نداشته است.

مدیر عامل خانه تئاتر با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از پیشنهادها و خواسته‌ها و درخواست‌های جامعه تئاتری مورد توجه قرار نگرفته، ادامه داد: در همین راستا و به پیشنهاد انجمن بازیگران خانه تئاتر این طومار نوشته شده و در آن به طور مفصل خواسته‌ها و نیازهای جامعه تئاتری کشور و نیازهایی را که باید این بودجه ارتقاء پیدا بکند در این طومار آورده شده است.

ایرج راد همچنین با اشاره به اینکه این طومار قرار نیست تنه به یک جا فرستاده شود، افزود: این طومار که اهالی تئاتر در حال امضاء کردن آن هستند در واقع نشان می‌دهد که مسئله افزایش بودجه تنها خواسته هیات مدیره خانه تئاتر و یا بخشی از اهالی تئاتر نیست، بلکه تمام اهالی تئاتر و کلیه دست اندرکاران تئاتر خواهان ارتقاء بودجه تئاتر هستند. ضمن اینکه این طومار نه فقط به وزیر ارشاد بلکه بعد از اینکه اهالی تئاتر امضاء کردند قرار است به کمیسیون فرهنگی مجلس و تمام نهادها و سازمان‌های ذیربط ارسال شود.

تاکنون هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، ایرج راد، کاظم هژیرآزاد، بهزاد فراهانی، حسین کیانی، محمد بهرامی، حسین محب اهری، مریم کاظمی، هوشمند هنرکار، حسین پرستار، لیلا موسوی، شیوا خسرومهر، رویا امامی، منیره ملکی، خسرو احمدی، مژگان خالقی، علی ابوالخیریان، جواد اعرابی، زری طالبی، ابراهیم اثباتی، قلی امانی، محمد علی ساربان، بیژن افشار و... این طومار را امضاء کردند.