بلیت‌فروشی اکران عیدفطر در شرایطی آغاز شده که فروش فیلم‌ها ظرف ۴۸ ساعت گذشته اتفاق خوبی را نوید نمی دهد.

 پایگاه خبری تئاتر: بلیت‌فروشی فیلم های اکران عید فطر از ۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است و بر اساس اعلام علی سرتیپی سخنگوی شورای راهبردی اکران، با افت کف فروش فیلم‌های «قدغن» و «گل بخودی»، فیلم‌های «لامینور» و «انفرادی» به ترتیب در گروه سینمایی کوروش و مگامال، همچنین «مغز استخوان» هر یک در سرگروه‌های تعیین شده به نمایش درآمدند.

او همچنین خطرنشان کرده بود که مجموعه شهر آفتاب شیراز به عنوان سرگروه هشتم به جرگه سرگروه‌ها اضافه شده و این گروه از تاریخ ۷ اردیبهشت با نمایش فیلم «مغز استخوان» کار خود را آغاز خواهد کرد.

اما افت کف فروشِ فیلم‌ها طبق گفته سرتیپی اتفاقی نبوده که به یک باره و به‌صورت طبیعی رخ داده باشد، بلکه این روند از ابتدای سال وجود داشت، به‌طوری که در پایان روز ۱۳ فروردین، فروش کلی هفت فیلم‌ اکران نوروز با حدود ۸۷۳ هزار نفر تماشاگر به رقم ۳۳ میلیارد تومان رسید.

حال با درنظر گرفتن آمار فروش گیشه سه فیلم‌ معین شده برای اکران عید فطر، تا حدی می‌توان به این نکته پی برد که در همچنان قرار است بر همان پاشنه بچرخد. به‌ویژه وقتی توجه کنیم پیش‌فروش فیلم‌ها بلافاصله بعد از شب‌های قدر شروع شده و طی ۴۸ ساعت گذشته، اعداد آثار امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهد.

بنابر گزارش‌های سمفا، فیلم سینمایی «انفرادی» ساخته سیدمسعود اطیابی تا لحظه نگارش گزارش ۱۵۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان فروش داشته که از این حیث بیشترین اقبال را کسب کرده است، ساخته جدید داریوش مهرجویی «لامینور» با رقم ۵۹ میلیون ۴۰۰ هزار و «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با فروش ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، به نظر شروع موفقی نداشته‌اند. این در حالی است که انتظار می رفت فیلم «لامینور» به دلیل حاشیه هایی که داشته است، موضوع آن و همچنین نام مهرجویی آغاز خوبی داشته باشد.

به نظر می‌رسد همچنان باید بار فروش گیشه اکران سینماها را روی دوش فیلم‌های کمدی در نظر گرفت؛ مسئولیتی که سال گذشته فیلم «دینامیت» برعهده داشت.


منبع: خبرگزاری صبا