کارگردان فیلم سینمایی «علف زار» بیان کرد نسخه‌ای که برای اکران عمومی این فیلم در نظر گرفته شده است ۲ دقیقه نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر کمتر شده است.

 پایگاه خبری تئاتر: کاظم دانشی کارگردان فیلم سینمایی «علف‌زار» که پیش از این برای دریافت پروانه نمایش آن با مشکلاتی مواجه بود با ابراز خوشحالی از صدور پروانه نمایش این فیلم، گفت: خوشبختانه مشکلاتی که پیش از این با قوه قضائیه وجود داشت برطرف شده و برای دریافت پروانه نمایش تغییراتی را در فیلم اعمال کرده‌ایم.

وی بیان کرد: نسخه نهایی «علف‌زار» که پروانه نمایش دریافت کرده است، نسبت به نسخه‌ای که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، ۲ دقیقه کمتر است، هرچند قرار بود این فیلم در اکران نوروزی نمایش داده شود اما آن زمان پروانه نمایش دریافت نکرده و در حال حاضر برنامه دقیقی برای اکران عمومی نداریم.

این کارگردان جوان درباره وضعیت اکران در سینماهای کشور، توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر شرایط مناسبی در گیشه سینمای ایران وجود ندارد، هرچند من تجربه‌ای در زمینه اکران ندارم اما معتقدم گران شدن بلیت سینماها تاثیر بسیاری بر کاهش استقبال مخاطبان از سینماها داشته است.

وی تاکید کرد: «علف‌زار» نتیجه سرمایه‌گذاری و کار بخش خصوصی است به همین دلیل نیاز به ایجاد شرایط مناسب برای اکران دارد، فکر می‌کنم در شرایط فعلی تنها فیلم‌های کمدی می‌توانند فروش مناسبی در سینماها داشته باشند که البته چندان به این مساله هم نمی‌توان امیدوار بود.

دانشی در پایان گفت: هرچند به فکر سوژه‌های جدیدی در سینما بودم، اما در شرایط فعلی ترجیح می‌دهم که دوباره در حوزه تولید مستند فعالیت داشته باشم.

تهیه‌کنندگی «علف‌زار» را بهرام رادان برعهده دارد و در آن بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی حضور دارند.

فیلمنامه این فیلم برگرفته از چندین پرونده تجاوز در کشور است.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: نیوشا روزبان