انیمشن مستند «بهار ابدی» جایزه نخست بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره بین‌المللی هات داکس کانادا را دریافت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: انیمیشن مستند «بهار ابدی» ساخته «جیسون لافتس» درباره گروهی از فعلالان چینی است که اداره یک ایستگاه تلویزیونی دولتی را برای کنترل پیام‌های این رسانه در اختیار می‌گیرند.

جایزه دوم بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره مستند هات داکس به فیلم «!Okay»ساخته «مارک بون» رسید که درباره یک گروه موسیقی شامل چهار موسیقیدان مستعد است که خود را برای اولین اجرای زنده آماده می‌کنند.

جایزه سوم بهترین اثر از نگاه مخاطبان جشنواره هات داکس ۲۰۲۲ هم به مستند خانوادگی «دوست نداشتتنی: فرزندان گمشده هیورونیا» رسید، فیلمی که به ماجرای سوءاستفاده در قدیمی‌ترین مرکز دولتی نگهداری کودکان دارای معلولیت در آنتاریوی کانادا پرداخته است.

«بابا می‌تونه برقصه» ساخته «جیمی راس» هم موفق به کسب جایزه مخاطبان برای بهترین اثر کوتاه جشنواره شد.

همچنین فیلم کوتاه «به من دست نزن» به نویسندگی و کارگردانی آوازه شهنواز فیلمساز ایرانی-کانادایی که در بخش ویژه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند هات داکس حضور داشت، جایزه سالانه «لیندلی تریسی» را از آن خود کند.

جایزه «لیندلی تریسی»، به نام فیلمساز کاناداییست که در چهل سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت. این جایزه یکی از بخش‌های جوایز در جشنواره هات داکس است که به همراه جایزه نقدی 5 هزار دلاری هر ساله به یک فیلمساز نوظهور کانادایی با تعلق می‌گیرد.

آوازه شهنواز کارگردان جوان سینما، هنگام دریافت این جایزه، شعری از مولانا خواند و با اشاره به بیانیه اعتراض‌آمیز زنان سینماگر ایرانی علیه خشونت و آزار جنسی در سینما، جایزه‌اش را به این زنان تقدیم کرد.

پیام احمدی نیا، نیکا شهباززاده، ابوالفضل ابهر، رها بختیاری، هیلدا کردبچه، بازیگران فیلم کوتاه «به من دست نزن» هستند.

بیست و هشتمین جشنواره فیلم مستند هات داکس از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل تا ۸ می) به صورت حضوری در تورنتو برگزار شد.