یکی از سینماداران با اشاره به وضعیت نامناسب استقبال از فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، از تعجب مخاطبان بابت کیفیت پایین این فیلم سینمایی گفت.

 پایگاه خبری تئاتر: حسن فیضی مدیر سینما «استقلال» تهران درباره شرایط استقبال از فیلم‌های در حال اکران به‌ویژه پس از افزوده شدن سه فیلم اکران عید فطر به چرخه اکران، گفت: واقعیت این است که فروش فیلم‌ها در حال حاضر برای هیچ سینمایی راضی‌کننده نیست چرا که متأسفانه از فیلم‌ها استقبالی نمی‌شود.

وی افزود: با اضافه شدن سه فیلم اکران عید فطر، اندکی شرایط بهتر شده اما همچنان سینماهایی که فیلم کمدی روی پرده دارند، شرایط خوبی را تجربه می‌کنند. مشخصاً سینماهایی که در حال حاضر فیلم «انفرادی» را در حال اکران دارند، شرایط خوبی را هم از نظر فروش تجربه می‌کنند.

فیضی درباره فیلم‌های در حال اکران در سینما «استقلال» هم گفت: در ترکیب فیلم‌هایی که ما روی پرده داریم، «موقعیت مهدی» تاکنون فروش بهتری داشته است. به تازگی هم دو فیلم «مغز استخوان» و «لامینور» را روانه پرده کرده‌ایم. متأسفانه استقبال از «لامینور» بسیار ضعیف است و «مغز استخوان» هم شرایط مشابهی دارد، به نسبت این دو فیلم «موقعیت مهدی» همچنان فروش بهتری دارد.

این سینمادار با اشاره به عدم استقبال از «لامینور» به رغم تمام حاشیه‌های به‌وجود آمده برای این فیلم تأکید کرد: بالاخره مردم خود فیلم را می‌بینند و از طریق شبکه‌های مجازی در جریان نظرات قرار می‌گیرند، در حال حاضر مخاطبانی هم که برای تماشای این فیلم به سینما می‌آیند هم ناراضی سالن را ترک می‌کنند و می‌گویند انتظار نداشتیم داریوش مهرجویی چنین فیلمی بسازد! مخاطبان این فیلم بسیار اندک هستند و همان‌ها هم ناراضی از سینما بیرون می‌روند.

فیضی در ادامه درباره اینکه اکران چه فیلم‌هایی در شرایط فعلی می‌تواند منجر به استقبال مخاطبان شود هم توضیح داد: معمولاً مخاطبان در شرایط فعلی به دنبال فیلم‌های طنز و کمدی هستند. حتی وقتی از ما سراغ می‌گیرند می‌پرسند فیلم «خنده‌دار» چه دارید!؟ ذائقه مردم در حال حاضر به این سمت رفته است. می‌گویند نمی‌خواهیم در سینما درس یاد بگیریم و فقط می‌خواهیم بخندیم و با خانواده تفریح کنیم.

این سینمادار درباره تأثیر افزایش ۵۰ درصدی بلیت سینماها در افت استقبال مخاطبان از فیلم‌ها هم گفت: در حال حاضر همه چیز گران شده است و اینگونه نیست که تنها بلیت سینما گران شده باشد. اگر فقط بلیت گران شده بود، شاید مردم به آن معترض می‌شدند اما در حال حاضر و به نسبت قیمت‌های دیگر و چیزهایی که هر روز گران‌تر می‌شود، قیمت بلیت سینما چندان هم گران نیست. فکر نمی‌کنم افزایش قیمت تأثیری بر شرایط استقبال مخاطبان از فیلم‌ها داشته باشد و بیشتر همان کیفیت فیلم‌هاست که تعیین‌کننده است.


منبع: خبرگزاری مهر