کوین اسپیسی پنج سال پس از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی و اخراج از سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) و فیلم «همه پول‌های دنیا» (All the Money in the World) به هالیوود بازمی‌گردد.

 پایگاه خبری تئاتر: این بازیگر برنده اسکار در فیلم بلندی به نام «۱۲۴۳ – دروازه غرب» (۱۲۴۲ – Gateway to the West) که محصول مشترک بریتانیا، مجارستان و مغولستان است، نقش‌آفرینی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «کریستفر لمبرت»، «ترنس استمپ» و بازیگران تازه‌وارد «جرمی نومارک-جونز» و «جنویو فلورنس» خواهند بود.

«۱۲۴۲» داستانی در مورد «باتو خان» نوه «چنگیز خان» روایت می‌کند. در خلاصه داستان فیلم آمده است که «باتو خان» در پی حمله‌ای به اروپا که به سقوطش انجامید با مردی عمیقاً روحانی به نام سزاریانی با بازی اسپیسی و دژی در مجارستان مواجه می‌شود. «پیتر سوس» کارگردان مجار این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته «آرون هورواث» و «جوان لین» کارگردانی می‌کند. فیلمبرداری این پروژه از اکتبر ۲۰۲۲ در مجارستان و بخش‌هایی از مغولستان آغاز خواهد شد.

اسپیسی از سوی چندین مرد از جمله «آنتوتی رپ» به آزار جنسی متهم شده است. او آخرین بار در «باشگاه پسران میلیاردر» (Billionaire Boys Club) که در سال ۲۰۱۸ اکران شد دیده شده اما نقش کوتاهی در فیلم «مردی که خدا را طراحی کرد» (The Man Who Drew God) به کارگردانی «فرانکو نرو» بازی کرده است. «ونسا ردگریو» همسر واقعی نرو قرار بود در این فیلم نقش‌آفرینی کند اما با دنبال افزایش انتقادات از انتخاب اسپیسی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این پروژه نقش کوتاهی بازی می‌کند.