تبتا جکسون پس از دو سال خدمت به عنوان دبیر جشنواره فیلم ساندنس، از این مقام استعفا می‌دهد.

 پایگاه خبری تئاتر: جکسون از سال ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکاست، مشغول به کار شد و تنها دو سال بود که به مقام دبیری این جشنواره رسیده بود. او در سال ۲۰۲۰ و تنها چند هفته پیش از آن که همه گیری کرونا این رویداد سینمایی و باقی هالیوود را زیرورو کند، جایگزین جان کوپر در این مقام شد.

جوانا ویسنت، مدیرعامل موسسه ساندنس، دیروز (سه‌شنبه، ۱۷ خرداد) اعلام کرد جکسون مدت کوتاهی پس از برگزاری نسخه لندن این جشنواره که به زودی برپا می‌شود، از مقام دبیری کنار خواهد رفت و مادامی که به دنبال جایگزین او هستند، وینسنت کارها را برعهده می‌گیرد.

وینسنت درباره این استعفا گفت: از تبتا و کارهایی که در هشت و نیم سال گذشته به عنوان رهبر ساندنس برای این جشنواره کرد، قدردانیم. او جشنواره ساندنس را از بحرانی به نام کرونا عبور داد، به تغییر آن برای آینده کمک کرد و همزمان هنرمندان مستقل را به عنوان ستاره شمالی ما حفظ کرد (ستاره ای که فرد را در مسیر درست هدایت می‌کند).

جکسون نیز در این باره گفت: این که در پیش بردن ماموریت و هدف جشنواره ساندنس دست داشتم، یک امتیاز بزرگ و بخشی معنادار از زندگی من بود. این سازمان فوق العاده، باور تغییرناپذیر من را به هنرمندان به عنوان نیروهای تحول اجتماعی که در این برهه چالش برانگیز تاریخی از هر زمانی دیگری ضروری تر هستند، تقویت کرد. کارکردن با و برای هنرمندان و آزادی آنها در خلاقیت بیان همچنان چراغ راه من خواهد بود.

جکسون در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر برنامه فیلم‌های مستند به جشنواره ساندنس ملحق شد. دو دوره پیشین از جشنواره فیلم ساندنس، تحت سرپرستی او، به صورت مجازی برگزار و در نهایت به جشنواره‌ای در دو نسخه مجازی و فیزیکی تبدیل شد.

جشنواره فیلم ساندنس مهمترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکاست که به دست رابرت ردفورد، ستاره هالیوودی، تاسیس شد و از سال ۱۹۷۸ هر ساله در فصل زمستان در یوتا برگزار می‌شود.