نمایشنامه ˝هیولاخوانی˝ نوشته نغمه ثمینی در مجموعه ˝ایران این روزها˝ انتشارات افراز به چاپ رسید.

پایگاه خبری تئاتر:  این نمایشنامه که نخستین بار در تیرماه سال جاری به کارگردانی محمد یعقوبی در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به‌ اجرا درآمد، درباره‌ی خانواده‌ای است که با ورود یک شیء غریبه به خانه‌ی آن‌ها موقعیت و آرامش موجود در کانون این خانواده بر هم ریخته می‌شود و تک‌تک اعضای حاضر در این خانه سعی می‌کنند تا دیدگاه خود را نسبت به این شیء ناشناخته ابراز کنند که این تلاطم‌گویی‌ها باعث ایجاد داستان‌هایی برای پیش بردن این اثر نمایشی می‌شود.

این متن دارای 4 کاراکتر نمایشی (ابراهیم، مرضیه، یونس و سعید شهرزاد) است که بن‌مایه اساسی آن به جایگاه زن در جامعه اشاره دارد.

در بخشی از متن این کتاب آمده است: "ابراهیم، توجاهلی دختر. جهل داری به کاری که می‌کنی. خیال می‌کنی همه‌ش همینه؟ خط کشیدن؟ خیال می‌کنی برای من ساده بوده، ساده‌ست این خط کشیدن؟ خیال می‌کنی برای یونس ساده بود؟ تو جاهلی به کاری که می‌کنی. این زن از رنج می‌گه اما خودش با قلمش اسباب رنجه. این نوشته تو دست یک جوون نوبالغ، چیزی رو توش زنده می‌کنه که نباید زنده بشه. که اگه زنده بشه وای که هیولای درنده، وای که مار غاشیه، وای که افعی میل و هوس، افعی وسوسه، افعی گناه. تو اینا رو می‌فهمی؟ چی می‌شه اگه چلوی چرب بریزن تو حلق یه نوزاد؟"

تاکنون در مجموعه "ایران این روزها" انتشارات افراز آثاری چون "رقصی چنین" اثر محمد رضایی‌راد، "همسایه‌ی آقا" و "پنهان‌خانه پنج‌در و واقعه در مجلس سودابه‌خوانی" اثر حسین کیانی، "اعترافاتی درباره‌ زنان" اثر محمد امیریاراحمدی، "خشک‌سالی و دروغ"، "تنها یک"، "زمستان 66" و "ماه در آب" نوشته‌ محمد یعقوبی، "داستان‌های ناتمام" نوشته‌ی اسماعیل خلج، "روی زمین" نوشته‌ افروز فروزند و "من آن‌جا نیستم" نوشته‌ مهدی میرباقری به‌چاپ رسیده‌اند.

نمایشنامه "هیولاخوانی"، دوازدهمین کتاب از مجموعه "ایران این روزها" در 72صفحه و در 1100 نسخه با بهای 5500 تومان منتشر شده است.