«فوت کردن در گوش کرگدن» نوشته و کار امیرعلی ابراهیمی، کاری از گروه نمایش دژاوو، با چهار پرسوناژ، از ششم آذرماه، به مدت ۱۵ شب در تالار مشایخی (کاووسیه) به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: این نمایش که در سبک و سیاق تئا‌تر ابزورد نوشته شده، به نوعی به جدال اندیشه‌های بکت و یونسکو می‌پردازد. جدالی که هدف آن بررسی اندیشه‌های حاکم بر تئا‌تر ابزورد است. سبکی که مارتین اسلین آن را در کتابی به همین نام ثبت کرد. تئا‌تر ابزورد از لحاظ مفهومی در لایه‌های مختلف، ارتباط تنگاتنگی با پوچ گرایی دارد که پس از جنگ جهانی در آثار بزرگانی همچون سار‌تر و کامو به اوج خود رسید.

آرین صفوی تهیه کننده این نمایش گفت: «روایت در اتاقی دربسته اتفاق می‌افتد که بیماری شیزوفرن را در خود دارد. بیماری که در تخیل خود یکی از همزادانش به نام پروانه، جنبه‌های انسانی او را تقویت می‌کند.»

او بیان کرد: «در ادامه روایت، حقایقی برای مخاطبان باز می‌شود که در نوع خود از جاذبه‌های زیادی برخوردار است.»

صفوی در توضیح دلایل نامگذاری این نمایشنامه گفت: «یکی از المان‌ها و نشانه‌های شناخت اوژن یونسکو، کرگدن است و فوت کردن در گوش کرگدن در واقع نوعی اعتراص به کرگدن یونسکوست.»

تهیه کننده این نمایش ادامه داد: «شخصیت اصلی داستان که همزادپنداری قوی دارد معتقد است که با فوت کردن در گوش کرگدن می‌توان به قدرت این حیوان قدرتمند فائق آمده و از ترس‌های بزرگ رهایی یابد.»

وی همچنین از زبان شخصیت اول این داستان بیان کرد: «کرگدن مدیر ترسناکی است. در کنار خانه ما کرگدنی زندگی می‌کرد و به خاطر او هیچوقت از خانه بیرون نیامدم. کرگدن غولی است که آدم‌ها از آن می‌ترسند.»

همچنین عدنان فراهانی، امیرعلی ابراهیمی، شایسته زمانی و بیتا عالمی بازیگران این نمایش هستند.