نمایشنامه «الاهگان» نوشته نستور کابایرو نویسنده ونزوئلایی به کارگردانی بهرام سروری‌نژاد نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

چارسو پرس: نمایشنامه «الاهگان» نوشته نستور کابایرو نویسنده ونزوئلایی با ترجمه شهاب نادری مقدم و کارگردانی بهرام سروری نژاد چهارشنبه ۵ مرداد نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

بهرام سروری نژاد کارگردان و بازیگر، درباره اجرای نمایشنامه خوانی «الاهگان» گفت: این نمایشنامه‌خوانی در برنامه رپرتوار نمایشنامه‌خوانی خانه هنر گویه برگزار می شود. نمایشنامه «الاهگان» نوشته نستور کابایرو، دیداری خیالی و سوررئالیستی بین ۲ شخصیت زن برجسته تاریخ ادبیات و هنر قرن بیستم است؛ فریدا کالو نقاش مکزیکی و سیلویا پلات شاعر آمریکایی.

وی ادامه داد: هنرمندان تجسمی و اهل ادبیات ایران با این ۲ شخصیت به خوبی آشنا هستند. کالو در میان هنرمندان ایرانی به دلیل جسارت در نقاشی‌ها و فضاهای سوررئالیستی شهرت دارد و سیلویا پلات که از سویی اشعاری سرشار از احساسات و صداقت در بیان داشت که بیانگر زندگی پر از رنج و افسردگی او بود و از دیگر سو همسر تد هیوز شاعر بزرگ آمریکایی بود که پس از مرگش ماجراهای بسیاری را رقم زد.

سروری نژاد افزود: در خوانش نمایشنامه «الاهگان» مرضیه صدرایی و گلچهره زند نقش خوانی می‌کنند و سعید اسلام‌زاده نیز راوی نمایشنامه است. این اثر را روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۹ نمایشنامه خوانی می‌کنیم. سعی داریم هر هفته چهارشنبه‌ها در کتابفروشی خانه هنر گویه یک نمایشنامه تازه و اجرا نشده را با حضور بازیگران اجرا و خوانش کنیم.

نمایشنامه «الاهگان» در کتابی به نام «تاس‌ها» که شامل ۲ نمایشنامه از نستور کابایرو است در نشر نیماژ با ترجمه شهاب نادری مقدم از اسپانیایی به فارسی برگردانده شده است.

کتابفروشی خانه هنر گویه واقع در میدان هفتم تیر، خیابان لطفی، تقاطع مشاهیر شماره ۳۹ هر چهارشنبه میزبان علاقه‌مندان به نمایشنامه‌خوانی است.