با وجود گذشت سه ماه از آغاز بازسازی سالن‌های مجموعه تئاترشهر، اطلاعات چندانی از روند پیشرفت این پروژه منتشر نشده اما مشاهدات میدانی و گفتار مسئولان بازسازی احتمال اتمام فاز نخست این پروژه تا زمان برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر را قوت می‌بخشد.

پایگاه خبری تئاتر: پروژه بازسازی مجموعه تئا‌تر شهر از روزهای ابتدایی مهرماه با حمایت دفتر توسعه طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. از‌‌ همان هفته‌های ابتدایی شروع طرح نقاط مجهول بسیاری وجود داشت و تلاش‌ها برای دریافت جزئیات مورد نظر به نتیجه نمی‌رسید.

نگرانی خانواده تئا‌تر و رسانه‌‌ها ادامه پیدا کرد تا سرانجام مدیران تصمیم به برگزاری نشست رسانه‌ای گرفتند و انتظار‌ها به پایان رسید. در کنار نگرانی از تکرار تجربه تلخ بازسازی گذشته که مسئولان وقت همچنان از آن دفاع می‌کنند؛ نزدیکی زمان برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر و اینکه آیا پروژه بازسازی تا زمان برگزاری این رویداد مهم تئاتری به پایان می‌رسد یا خیر، نکته‌ای بود که از ابتدا مطرح شد و همچنان ادامه دارد.

مسعود معمار، مدیر دفتر‌طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد درباره زمان بهر‌ه‌برداری و تمام شدن بازسازی تئا‌تر شهر اعلام کرد: فاز اول این طرح شامل سالن‌های پایین مجموعه، مطمئنا تا قبل از برگزاری جشنواره تئا‌تر فجر با تجهیزات کامل آماده خواهد شد و فاز دوم شامل سالن اصلی، ورودی، لابی و بخش‌های داخلی بعد از جشنواره آغاز می‌شود.

نکته‌ای که پریسا مقتدی به عنوان مدیر مجموعه تئاترشهر نیز بر آن تاکید داشته و در گفتگویی پیرامون بازسازی بیان کرد: تعهد دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد برای تحویل تالار‌ها سه ماه پیش بینی شده است اما به طور طبیعی ممکن است در بعضی موارد با خط بحرانی مواجه شویم که موجب ایجاد وقفه در زمان بندی مورد نظر شود. اما آنچه مسلم است ما در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با سه تالار جدید و بازسازی شده میزبان هنرمندان فرهیخته تئا‌تر خواهیم بود.

عبدالخالق مصدق، نماینده تام ‌الاختیار مدیریت مجموعه تئا‌تر شهر که بر حسن اجرای طرح توسط دفتر طرح‌های عمرانی نظارت دارد، یکی دیگر از افرادی است که احتمال اتمام پروژه بازسازی سالن‌های طبقه پایین مجموعه را رد نکرده و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران اظهار داشت: کار طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش می‌رود اما فعلا نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. باید تا پایان آذرماه صبر کنیم و سپس امکان اعلام نظر قطعی درباره اینکه سالن‌ها به برگزاری جشنواره تئا‌تر فجر می‌رسند یا خیر وجود خواهد داشت.

وی همچنین از روند رو به اتمام ساخت و ساز بخش‌های اصلی سالن‌ها خبر و داد گفت: به دنبال دریافت مجوزی برای فعالیت بیشتر هستیم که اگر موفق شویم کار بازسازی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی پیش خواهد رفت.

اینطور به نظر می‌رسد که مدیریت مجموعه تئاترشهر، مدیر دفتر توسعه طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار‌شناس ناظر اجرای پروژه بازسازی حداقل در کلام با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند و گفته‌های مدیران احتمال اتمام کار تا زمان برگزاری جشنواره تئا‌تر فجر را قوت می‌بخشد.

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد کارگران واقعا مشغول کار هستند! و همه چیز با حساسیت و جدیت پیش می‌رود. تنها یک نکته باقی می‌ماند. اینکه آیا ۴ سال دیگر دوباره ناچار به بازسازی تئاترشهر خواهیم بود یا خیر؟ سوالی که باید منتظر بمانیم تا از نتیجه بازسازی رونمایی شود.


منبع: خبرگزاری ایلنا