دبیر ششمین دوره جشنواره مونولوگ تئاتر دانشگاهی تأکید کرد: در این دوره با توجه به تغییراتی که در بخش‌های مختلف ایجاد کرده‌ایم به دنبال افزایش کیفیت آثار هستیم و به هیچ وجه قصد سخت‌گیری برای دانشجویان را نداریم.

پایگاه خبری تئاتر: سپیده فرازی  با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره مونولوگ دانشگاهی که توسط دانشکده سینما و تئاتر برگزار می‌شود و تا 15 آذر مهلت دارد، بیان کرد: امسال دومین سالی است که این جشنواره بین دانشگاهی برگزار می‌شود و ما سال گذشته متقاضیانی از دانشگاه‌های مختلف کشور مثل جهرم و دیگر شهرها داشتیم.

او گفت: این جشنواره که رقابتی برگزار می‌شود، امسال تفاوت‌هایی نسبت به سال گذشته دارد چون براساس پیگیری‌هایی که برای بررسی افت آثار ارائه شده انجام دادیم، تصمیم بر این شد که چند رویکرد در نظر بگیریم تا دانشجویان طبق آن‌ها مسیر خود را برای اجرای مونولوگ‌ها تعیین کنند.

فرازی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد ابهاماتی در این‌باره برای دانشجویان ایجاد شده است، توضیح داد: در یکی از بخش‌ها از متقاضیان حضور در جشنواره درخواست کردیم تا 15 آذر یک مقاله پژوهشی ارائه کنند اما منظور ما فقط این بود که یک چکیده مقاله آن هم برای توضیح انتخاب رویکرد خود ارائه کنند و کافی است این مقاله حداکثر یک صفحه باشد تا به این ترتیب کار رسمیت پیدا کند.

او ادامه داد: همچنین در بخش صحنه‌ای لزوما تأکید ما بر این نیست که حتما یکی از رویکرد‌ها انتخاب شود، چرا که ممکن است دانشجویان رویکردی را پیشنهاد دهند که آن را بتوان به عنوان یک گزینه جدید مد نظر داشت.

دبیر ششمین دوره جشنواره مونولوگ اضافه کرد: در جشنواره امسال اگرچه نسبت به سال گذشته در دریافت آثار ریزش داشتیم اما امیدوار به افزایش کیفیت کار هستیم و تاکنون به نظر می‌رسد بیشتر کسانی که دغدغه کار دارند به دنبال حضور در جشنواره هستند.

او اضافه کرد: جشنواره شامل چهار بخش مونولوگ‌نویسی، صحنه‌ای، پژوهشی و بداهه پردازی است که از متقاضیان درخواست کرده‌ایم مونولوگ‌ها را حتما خودشان بنویسند تا به این ترتیب ارتباط و تعامل بیشتری میان دانشجویان کارگردانی و ادبیات ایجاد شود.

فرازی همچنین خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده در جشنواره امسال به همراه پژوهش‌های انجام شده برای اولین‌بار به صورت کتابی منتشر خواهد شد، همچنین در بخش بداهه‌پردازی قرار بر این است یکی از داوران یا تماشاگران کلمه‌ یا جمله‌ای را از نمایشنامه‌ای بگوید تا شرکت‌کننده بر همان اساس مونولوگ خود را خلق کند.

ششمین دوره جشنواره مونولوگ دانشگاهی هفته اول اسفند ماه در دانشکده سینما تئاتر برگزار خواهد شد.