آخرین ساخته «کیم کی دوک» کارگردان مطرح سینمای کره جنوبی در بخش غیررقابتی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

چارسو پرس: «کیم کی دوک» در سال ۲۰۲۰ بر اثر عوارض ناشی از کووید-۱۹ در لتونی درگذشت و فیلم ناتمام «ندای خدا» پس از مرگ توسط کارگردان استونیایی «آرتور ویبر» تکمیل شده و نخستین نمایش جهانی خود را در بخش خارج از مسابقه هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد.

«کیم کی دوک» از مشهورترین فیلمسازان کره جنوبی بود که جوایز سینمایی معتبری از جمله شیر طلا جشنواره ونیز را برای فیلم «پیتا» کسب کرده بود.

«کروکدیل» محصول سال ۱۹۹۶ نخستین فیلم بلند این کارگردان بود که با استقبال خوب مخاطبان در کره جنوبی مواجه شد و در جشنواره‌های مختلف اروپایی نیز به نمایش درآمد.

با وجود اینکه برخی از آثار «کیم کی دوک» جوایز متعددی برای او به ارمغان آورده‌اند، تعدادی از فیلم‌های این کارگردان به دلیل خشونت علیه حیوانات یا نمایش افراطی خشونت مورد انتقاد قرار گرفتند.

این کارگردان موفق شد خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را برای فیلم «دختر نیکوکار» محصول سال ۲۰۰۴ و شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را برای فیلم «۳-Iron» را کسب کند. آخرین فیلم او پیش از فیلم جدید «ندای خدا»، در سال ۲۰۱۹ با عنوان «منحل کردن» ساخته شد که در جشنواره «کن» به نمایش درآمد.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.