شبکه ان‌بی‌سی از سال آینده برنامه اهدای جوایز گلدن گلوب را پخش می‌کند.

چارسو پرس: مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب در سال ۲۰۲۲ پخش نشد زیرا مطبوعات خارجی هالیوود به دلیل بی‌توجهی به تنوع و اخلاق با انتقاد روبه‌رو شده بود. اکنون چند مقام بلندپایه داخلی خبر داده‌اند که مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۳ دوباره از شبکه ان‌بی‌سی پخش خواهد شد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که متشکل از خبرنگاران و عکاسان غیرآمریکایی است پیش از برگزاری مراسم سال ۲۰۲۱ با انتشار مقاله‌هایی در لس‌انجلس تایمز که افشا می‌کرد ۸۷ عضو این انجمن از کمترین تنوع نژادی هم برخوردار نیستند و حتی یک سیاه‌پوست در این میان جا ندارد، زیر سوال رفت و با نقدهای جدی روبه‌رو شد.

به دنبال این انتقادها شبکه ان‌بی‌سی در سال ۲۰۲۲ از پخش این مراسم خودداری کرد.

حالا گفته می‌شود سه‌شنبه ۱۰ ژانویه این مراسم دوباره پخش می‌شود. گلدن گلوب از نظر زمانی همیشه اولین یکشنبه ژانویه برگزار می‌شد اما اولین یکشنبه ژانویه ۲۰۲۳ روز سال نو است و دومین ژانویه هم آخرین روز از فصل لیگ فوتبال است و سومین یکشنبه ژانویه هم مراسم جوایز انتخاب منتقدان از قبل تعیین شده بود. به همین دلیل گلدن گلوب روز سه‌شنبه را برای اهدای جوایز و پخش آن از شکبه ان‌بی‌سی تعیین کرده است. با این حال هیچ یک از مسئولان گلدن گلوب و شبکه ان‌بی‌سی در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

بازگشت گلدن گلوب به تلویزیون یک پیروزی برای تاد بوهلی غول ورزش و سرگرمی محسوب می‌شود که از اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان مدیرعامل انجمن مطبوعات خارجی فعالیت کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

از آن زمان به سرعت اصلاحاتی رخ داد که منع اعضا از پذیرش هدایا و افزودن اعضای جدید از جمله آنها بود. از ۲۱ عضو جدید ۶ نفرشان سیاه‌پوست بودند. با این حال مسیر طی شده نتایج چندان مثبتی به بار نیاورد و چند عضو قدیمی استعفا کردند و در ماه مارس نیز شرکتی که از قدیم به عنوان روابط عمومی این انجمن فعالیت می‌کرد از کار خود کناره‌گیری کرد.

در حالی که ۱۸ ماه از افشای لس‌آنجلس تایمز می‌گذرد، بسیاری از چهره‌های هالیوود هنوز رفع مشکلات انجمن مطبوعات خارجی را مبهم می‌دانند و با سرمایه‌گذاری‌های جدید صنایع الدریج در آن، به این انجمن به عنوان یک سازمان انتفاعی نگاه می‌کنند نه یک نهاد غیرانتقاعی برای تلاش‌های بشردوستانه.